خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:

اماکن متبرکه به جدیدترین فناوری‌ها مجهز شوند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۶۰

اماکن مذهبی را کانونی برای حفظ ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) و نظام جمهوری اسلامی می باشد.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: اماکن متبرکه بهترین مکان برای تزکیه نفس و روح انسان بوده و کانونی که می تواند در حفظ ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) و نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کند، اماکن متبرکه و مساجد هستند.

به گزارش ایلنا وی تصریح کرد: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مکانی هستند که فرهنگ عامه درآن پرورش یافته و زمینه مساعدی است برای زنده نگه داشتن باورهای عامه مردم که دیرتر از مکان های دیگر دستخوش فراموشی و تحول می گردد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه برای بقاع متبرکه بایستی علاوه بر ارزش مذهبی، ارزش فرهنگی نیز قائل شد، افزود: توجه مسئولان کشوری و استانی برای شناسایی اماکن مذهبی، اعمال شیوه های مدیریتی نوین و جذب تسهیلات مادی و معنوی به منظور حفظ جایگاه این اماکن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: ظرفیت های اماکن متبرکه برای جذب زائران باید توسعه یافته و به لحاظ تجهیزات و امکانات جانبی باید به جدیدترین فناوری ها مجهز شود.

وی یادآور شد: اداره امور اماکن مذهبی در چارچوب قوانین و رعایت دستورالعمل های مربوطه با هماهنگی و نظارت اوقاف و امور خیریه به عنوان وظیفه های مهم و ارزشمند در راستای ایجاد و رفاه حال زائران، محیطی با نشاط و معنوی، توانمندسازی منابع انسانی و جلب مشارکت افراد و نهاد ها برای پیشبرد برنامه های احیا و اعتلای بقاع متبرکه به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز