خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

وجود تنها ۶ کارخانه سالم/ کارخانه‌های فسیلی سیمان تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۰

هم‌اکنون ۸۰ درصد از کارخانه‌های تولید‌کننده سیمان از انرژی فسیلی استفاده می‌کنند که این امر موجب تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام كرد: به کارخانه‌های تولید سیمان مصرف‌کننده انرژی فسیلی اجازه داده نمی‌شود.

محمد جواد محمدی‌زاده در اولین کنفرانس بین‌المللی صنعت سیمان، انرژی و محیط زیست با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌های تولید سیمان به لحاظ دارا بودن تکنولوژی قدیمی آلاینده‌هایی را وارد محیط زیست می‌کنند، گفت: به کارخانه‌های سیمانی که تا پایان برنامه پنجم توسعه از انرژی فسیلی استفاده کنند اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

محمدی‌زاده اظهار داشت: کارخانه‌های سیمان و سایر کارخانه‌های صنعتی به لحاظ دارا بودن تکنولوژی‌های فرسوده گازهای آلاینده‌ای را وارد محیط زیست می‌کنند به طوری‌که در حال حاضر فقط ۶ کارخانه سیمان در کشور وجود دارد که فعالیت آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی به محیط زیست نمی‌زند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تعدادی از کارخانه‌های قدیمی صنعتی و تولید‌کننده سیمان به دلیل ایجاد آلایندگی تعطیل شده‌اند.

محمدی‌زاده بیان داشت: تولید سیمان در گذشته با مشکلات عدیده‌ای همراه بود اما هم‌اکنون در مسیر بهینه‌سازی قرار گرفته‌ایم به طوری‌که در حال حاضر اقداماتی در راستای از بین بردن گازهای مخرب در مسیر تولید سیمان صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در مسیر بهینه‌سازی فعالیت‌ها غبارهای حاصل از تولید سیمان نیز بازیافت می‌شود.

وی همچنین به مصرف بالای انرژی در کارخانجات تولید‌کننده سیمان اشاره کرد و گفت: مصرف انرژی در کارخانجات سیمان ۳۷ درصد از متوسط کارخانجات دیگر بیشتر است که باید این مسئله نیز مرتفع شود.

به گفته وی هم‌اکنون ۸۰ درصد از کارخانه‌های تولید‌کننده سیمان از انرژی فسیلی استفاده می‌کنند که این امر موجب تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: برای کارخانه‌های صنعتی برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده است که به منظور تولید از گاز طبیعی و انرژی‌های نو استفاده کنند.

وی یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه اگر کارخانه صنعتی یا سایر کارخانه‌های تولید کننده سیمان از انرژی فسیلی استفاده کنند دیگر اجازه فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز