خبرگزاری کار ایران

در دیدار با گروه دوستی ایران و فرانسه

اکبرآبادی: بانوان ایرانی مطابق ارزش های دینی، ورزش قهرمانی را دنبال می کنند

کد خبر : ۴۶۰۱۵

زنان ایرانی مطابق با ارزش های دینی و ملی خود ورزش را کاملا تخصصی پیگیری می کنند.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی از ورزش به عنوان ابزاری برای تعامل و تحکیم میان ملت ها نام برد و افزود: زنان ایرانی مطابق با ارزش های دینی و ملی خود ورزش را کاملا تخصصی پیگیری می کنند.

به گزارش ایلنا، مرضیه اکبر آبادی در دیدار با هیات فرانسوی گروه دوستی دو کشور به تاکید مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بر توسعه ورزش در میان اقشار مختلف به ویژه حضور زنان در میادین مهم بین المللی اشاره کرد و گفت: زمینه های مناسب برای رشد بانوان ایرانی در رشته های مختلف ورزشی با حفظ ارزش های دینی، ملی و اخلاقی مهیا شده است.

وی درادامه با بیان این مطلب که ما کشوری مسلمان با ویژگی های فرهنگی خاص هستیم، لزوم رعایت برخی از این مبانی را مورد توجه قرار داد و افزود: دراین راستا تلاش کردیم علاوه بر برنامه ریزی به منظور حضور موفق بانوان ایران در میادین بین المللی ورزش مطابق اصول دینی و فرهنگی کشور، موافقت مجامع بین المللی ورزش را نیز جلب کنیم.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی حضور بانوان 45 رشته ورزشی با پوشش اسلامی را حاصل تلاش های جمهوری اسلامی ایران دراین بخش دانست و افزود: دستاوردهای ایران در حوزه ورزش بانوان، تنها در داخل کشور مورد بهره برداری قرار نگرفته، بلکه اثرات مثبت آن کشورهای مسلمان را نیز در برگرفته است.

وی درادامه به حضور بانوان ایران در 8 رشته ورزشی در المپیک لندن اشاره کرد و افزود: زنان ایرانی هم اکنون در بسیاری از رشته های ورزشی از جمله تیراندازی، تکواندو، ووشو، کاراته و... دارای عناوین جهانی و کرسی های بین المللی هستند.

اکبر آبادی ادامه داد‌: ما قائل به فعالیت آزاد همه زنان در عرصه های مختلف از جمله ورزش هستیم و معتقدیم هر انسانی حق دارد مطابق اعتقادات و فعالیت خود را توسعه دهد و دراین راستا تلاش شده تسهیلات مناسب را برای حضور زنان ایران در عرصه ورزش مهیا کنیم که خوشبختانه آنچه بدست آمده، بیانگر موفقیت آمیز بودن این برنامه هاست.

وی خاطر نشان ساخت: زنان ایران در اماکن ورزشی ویژه بانوان با مربیان و کادر فنی کاملا تخصصی فعالیت خود را پیگیری می کنند. این درحالی است که بسیاری از مربیان بانوی کشورمان عهده دار آموزش ورزشکاران زن کشورهای منطقه نیز هستند که این خود بیانگر سطح بالای فنی مربیان زن ایرانی است.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان، در خصوص فعالیت ورزشی اقلیت های مذهبی نیز گفت: درایران تمامی اقشار جامعه با هر دین، مذهب و قومیتی آزادانه فعالیت ورزشی خود را در دو بخش عمومی و قهرمانی پیگیری می کنند. هم اکنون بسیاری از اقلیت های مذهبی عضو تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی هستند، آن ها هموطن ما هستند و موضوع دین آنها، هیچ تاثیری بر روند فعالیت اجتماعی و ورزشی ایشان ندارد.

وی توضیح داد: ناگفته نماند این عزیزان ورزشگاه ها و مسابقه های ویژه خود را تحت عنوان المپیاد پیگیری می کننند که این خود کمک می کند تا فضای ورزشی مناسب برای هر قشری فراهم شود.

اکبر آبادی در ادامه با بیان این مطلب که ورزش در سطوح و در سنین مختلف پیگیری می شود اظهار داشت: ورزش دانش آموزی و دانشجویی با هدف استعدادیابی برگزار و برترین ها به اردوهای آموزشی قهرمانی هدایت می شوند تا زیر نظر مربیان مجرب آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: ورزش ایران به ویژه در حوزه بانوان حرف های زیادی در میادین ورزشی برای گفتن دارد و من مطمئن هستم در سال های نه چندان دور زنان ایران در بسیاری از رشته های ورزشی، برترین عناوین را به نام خود ثبت خواهند کرد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی در ادامه با ابراز نارضایتی از تحریم ها علیه ایران خطاب به حاضران گفت: انتظار ما از جامعه بین الملل این است که با ایران مطابق ارزش های انسانی عمل کنند. این موضوع فراتر از منافع شخصی است چرا که هر تصمیم گیری می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر اقشار آسیب پذیر از جمله بانوان، کودکان و بیماران وارد کند.

وی با غلط خواندن تحریم دارویی علیه ایران اظهارداشت: من ایمان دارم آسیب هایی که این تحریم ها بر زنان، بیماران و کودکان وارد خواهد کرد روزی وجدان جهانی را به درد خواهد آورد و آن روز تصمیم گیرندگان در خصوص این تحریم ها هیچ پاسخی به سوالات افکار عمومی نخواهند داشت.

اکبرآبادی ادامه داد: هر چند در ایران تلاش های بسیاری برای تولید داروهای مورد نیاز صورت گرفته اما این موضوع بسیار مهم است و هر تصمیمی می تواند به قیمت جان جمع کثیری از بیماران تمام شود.

در ادامه این نشست "ژوئل هزارد" رئیس انجمن گروه دوستی ایران و فرانسه ضمن تبریک به ملت ایران به خاطر حضور فعال زنان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی اظهار داشت: ایران یکی از کشورهای پیشرو است و من امیدوارم کشورهای جهان با چشمان بازتری مسائل مربوط به ایران را پیگیری کنند.

وی افزود:شاید ما نتوانیم در تصمیماتی که دولتمردان ما می گیرند تاثیر گذار باشیم اما می توانیم به آن ها در خصوص عواقب تصمیمات هشدار دهیم و مطمئن باشید ما پیام ملت شما را یه گوش مردم فرانسه و انجمن های فعال خواهیم رساند.

وی در ادامه طرح خواهر خواندگی ورزش بانوان را با ورزش بانوان فرانسه مطرح کرد که اکبر آبادی ضمن استقبال از این موضوع، پاسخ نهایی به آن را منوط به بررسی بیشتر دانست.

گفتنی است، دراین نشست علاوه برژوئل هزارد، ژاکلین مادرل عضو انجمن دوستی فرانسه و ایران، همسر سناتور فیلیپ مادرل رئیس شورای عمومی ژیروند در بوردو و عضو گرو سوسالیست مجلس سنا، لیلا بوکرت رئیس انجمن اروپایی مدیترانه فرانسه، روبرت روسل عضو انجمن دوستی فرانسه و ایران و خبرنگار بازنشسته شبکه دو تلویزیون فرانسه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز