خبرگزاری کار ایران

اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ آزاد به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۸

شصت و ششمین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ آزاد اسلامی با ارایه گزارش كارگروه های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به کار خود پایان داد.

ایلنا: شصت و ششمین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ آزاد اسلامی با ارایه گزارش كار گروه های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در این مراسم دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی پس از ارائه گزارش افشار،‌ معاون پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی، در خصوص ایجاد شناسنامه پژوهشی برای اعضای هیات علمی واحدها عنوان كرد: از این پس هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی باید این اطلاعات را بر روی وب سایت اطلاع رسانی خود قرار دهد و هر استاد و عضو پژوهشی باید فعالیت‌های خود را در دسترس عموم قرار دهد تا بدین ترتیب تنها افراد فعال و شایسته بتوانند در هیات‌های علمی حضور داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر ضرورت تشكیل شركت‌های دانش بنیان، از ایجاد 200 شركت دانش بنیان در سال 1392 خبر داد و گفت: باید به سوی تجاری سازی علم حركت كنیم؛‌ با این كار ضمن پاسخ به نیازهای كشور، زمینه‌ی تبدیل دانش به ثروت بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی در خصوص چاپ نشریات علمی و پژوهشی نیز اظهار داشت:‌ در این زمینه باید نظارت بیشتری انجام شود و به مجلاتی كه مورد تایید هیات‌های داوری قرار می‌گیرد با اعطای عنوان علمی و پژوهشی ارزش ویژه‌ای داده شود.

در بخش دیگر این مراسم دكتر صمد مومن بالله معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان گزارشی از فعالیت كارگروه تشكیل شده، در خصوص رعایت مساله حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی تاكید ویژه داشت.

فرهاد دانشجو نیز ضمن تاكید بر رعایت حجاب در تمام سطوح دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه در گذشته آن طور كه شایسته است به این مساله پرداخته نشده است؛ از آن‌جایی كه این دانشگاه با كلمه‌ی "اسلامی" همراه است، وضعیت حجاب و عفاف در فضای دانشگاه‌ها باید از سطح عمومی جامعه بالاتر باشد و برای رسیدن به این مهم باید همگی نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهیم.

وی در خصوص ایجاد مراكز و مجتمع‌های تك جنسیتی و تفكیك‌ كلاس‌ها نیز خاطرنشان كرد: ما دارای عقاید و باورهای دینی و اسلامی هستیم، بنابراین باید ضمن پایبندی به اصول آزاداندیشی و رعایت همه‌ی جوانب، به تدریج به سمت دانشكده‌ها و كلاس‌های تك جنسیتی حركت كنیم. در این راه باید اجازه دهیم تا هر واحد آزادانه تصمیم‌گیری كند، اما وقتی ما پتانسیل و ظرفیت تشكیل كلاس‌های تك جنسیتی را داریم، چرا این كار را انجام ندهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاكید بر ضرورت حركت به سوی اخلاق مداری، تصریح كرد: اسلام و اخلاق اسلامی تنها رعایت حجاب نیست، باید در همه‌ی زمینه‌ها اسلامی عمل كنیم؛ راست‌گویی، دوری از غیبت، تهمت نزدن به دیگران و... از مواردی هستند كه باید در سطح جامعه و به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی رعایت شود.

دانشجو ادامه داد: یكی دیگر از موازین اخلاق اسلامی صداقت است كه شاید قابل تدریس نباشد، ما ابتدا باید این مساله را در رفتار خود رعایت كنیم تا ضمن آموزش آن به شكلی عملی،‌ از دیگران انتظار صداقت داشته باشیم.

در ادامه‌ی این جلسه سرهنگ حسین نصیرزاده، مدیركل شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به گزارش كارگروه تشكیل شده خواستار اجرایی شدن بخش‌نامه‌ی وزارت علوم در خصوص ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این مساله به كار خواهیم بست و امیدواریم در نهایت، شاهد یك مجموعه‌ی فرهنگی در سطح كلان كشور باشیم.

فرهاد دانشجو نیز ضمن تاكید بر تسهیل امور مربوط به جابه‌جایی ایثارگران در واحدهای مختلف دانشگاه، از جذب ایثارگران در دانشگاه‌ آزاد اسلامی به صورت رسمی خبر داد.

اسفندیاری، معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن ارایه مطالب مطرح شده در كارگروه دانشجویی بیان داشت: مباحث مختلفی در این كارگروه در خصوص نقل‌وانتقال دانشجو، غذای دانشجویی، تاسیس كلینیك‌های سلامت در واحدهای دانشگاهی و... مطرح شد كه امیدواریم بتوانیم به بهترین شكل ممكن آن‌ها را اجرایی کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هم با تاكید بر تسهیل امور نقل و انتقال دانشجویی، خطاب به روسای واحدهای مختلف گفت: در نقل‌وانتقال‌ها باید سعی كنیم با رعایت قوانین، در راستای رفع مشكلات دانشجویان و خانواده‌ها قدم برداریم و تا جایی كه قانون اجازه می‌دهد از سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز كنیم.

دانشجو در خصوص مباحث عمرانی نیز خاطرنشان كرد: سیاست ما ساخت و ساز نیست، ما نباید با خرید زمین تمام انرژی خود را صرف احداث ساختمان كنیم، بلكه باید در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی سرمایه‌گذاری كنیم و دانشگاه‌ها را از لحاظ كیفی ارتقا دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم نیز مهندس میرشمسی رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر كاربردی بودن رشته‌های این واحد،‌ افزود: ما باید در مباحث تربیتی،‌ آموزش افراد را از سطح مدارس آغاز كنیم و سپس به دانشگاه‌ها برسیم.

شایان ذكر است در پایان این مراسم دکتر موسی خانی به دلیل حمایت های دکتر دانشجو از فعالیت های توسعه محور دانشگاه آزاد اسلامی با اهدا لوح تقدیر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز