خبرگزاری کار ایران

نشست شریعتــی و جامــعه شـناسی در موزه دكتر شریعتی

کد خبر : ۴۵۸۲۵

پنجمین نشست تفکر از نمای نزدیک با بررسی موضوع «شریعتی و جامعه‌شناسی» در خانه موزه دکتر شریعتی برگزار می‌کند.

ایلنا: خانه موزه دکتر شریعتی در ادامه برگزاری سلسله نشستهای تفکر از نمای نزدیک، موضوع شریعتی و جامعه‌شناسی را آخرین سه شنبه بهمن ماه، با سخنرانی سید محمد امین قانعی راد، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، مورد مباحثه قرار می‌دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه شش، رضا دوستعلی، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه شش، با اشاره به سوابق برگزاری سلسله نشستهای تفکر از نمای نزدیک تصریح کرد: سلسله نشستهای تفکر از نمای نزدیک با بررسی آراء و اندیشه‌های امام موسی صدر در ۲۲تیرماه سال گذشته کلید خورد. «بررسی شخصیت، آرا و تفکرات اقبال لاهوری» و «سید جمال الدین اسدآبادی» و نیز «نیز شریعتی و جلال در برابر غرب» عنوان سه نشست دیگراست که با حضور دکتر محمد بقایی (ماکان)، دکتر قاسم صافی، سید مسعود رضوی، حبیب الله اسماعیلی و نیز دکتر غلامرضا امامی مورد مباحثه قرار گرفت.

دوستعلی خاطرنشان کرد: «آسیب‌شناسی کتاب حسین وارث آدم»، «شریعتی و تفکر آینده» و «نقد غرب – بازگشت به خویشتن» عنوان سه نشست دیگری است که با سخنرانی حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، بیژن عبدالکریمی و نیز غلامرضا امامی برگزار شد.
«تبار‌شناسی عقلانیت مدرن» (درباره علی شریعتی)، ویراسته بیژن عبدالکریمی، اثر قانعی راد است. وی عضویت هئیت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور را برعهده داشته و استاد دانشگاههای تهران، تربیت مدرس و الزهرا است. دبیر این نشست آرمان ذاکری، دانش آموخته مقطع کار‌شناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. «سنجش نسبت اسلام و علوم اجتماعی؛ از خلال مطالعه تطبیقی آثار آیت الله جوادی آملی، علامه حکیمی و دکتر علی شریعتی»، عنوان پایان نامه‌ای است که ذاکری با راهنمایی سارا شریعتی و مشاوره استاد مصطفی ملکیان نگاشته است.
«شریعتی و جامعه‌شناسی» از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در خانه موزه دکتر شریعتی واقع در خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی غربی، کوچه نادر، پلاک ۹ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز