خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

طرح تولید ملی تا پایان بهمن ماه درصحن علنی مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۰۶

با استیضاح وزیر صنعت در این برهه از زمان مخالف هستم/هر کدام از خودرو‌هایی که در کشور وجود دارد در خارج هم هست و اگر وارد کننده خودرو را با ارز مبادله‌ای و حتی آزاد آن را به کشور وارد کند قیمتش نسبت به خودروی تولید داخل به صرفه‌تر خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: احتمالا طرح تولید ملی برای تصویب نهایی تا پایان بهمن ماه در صحن علنی بررسی شود.

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با استیضاح وزیر صنعت ومعدن تجارت گفت: اگر ما بخواهم وزیر صنعت معدن تجارت را در این برهه از زمان استیضاح کنیم دیگر نمی‌توانیم از سرپرست مطالبات خود را پیگیری کنیم و من مخالف استیضاح وزیر هستم.

نماینده همدان در خانه ملت در رابطه با افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: نمایندگان در این راستا سه ماه پیش به وزیر اعلام داشتند که تورم و افزایش قمیت انتزاعی را در کشور ایجاد نکنید بگذارید بازار روال خود را پیدا کند و بر تولیدکنندگان فشار آورید تا تولید کنندگان تولید خود را انجام دهند اما امروز شاهد هستیم که تولید کنندگان خودرو زیر ۴۰ درصد ظرفیت خود،خودرو تولید می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید کنندگان در صنایع خودرو سازی با کم لطفی و با كاهش ۴۰ درصد از تولید موجب شدند تا قیمت خودرو در کشور افزایش یابد چراکه ما می‌دانیم کشور ظرفیت و پتانسیل این را دارد که ۸۰ درصد ظرفیتش تولید داشته باشد.

نعمتی اظهارداشت: کاهش خوردو به ۴۰ درصد نه به صلاح تولید کنندگان و نه به صلاح مردم است.

نماینده همدان در خانه ملت خاطرنشان کرد: با این شرایط غضنفری باید هرچه زود‌تر به نصیحت‌ها و کار‌شناسی نمایندگان توجه کند تا قیمت خودرو از این قیمتی که در کشور پیدا کرده افزایش نیابد.

وی اذعان داشت: هر کدام از خودرو‌هایی که در کشور وجود دارد در خارج هم هست و اگر وارد کننده خودرو را با ارز مبادله‌ای و حتی آزاد آن را به کشور وارد کند قیمتش نسبت به خودروی تولید داخل به صرفه‌تر خواهد بود.

نعمتی خاطرنشان کرد: دوستان تولید کننده خودرو می‌خواهند سود خود را بر کشور و بازار تحمیل کنند و مشکلی که امروز بر برخی تولید کنندگان خودرو حاکم است ضعف مدیریتی است.

نماینده همدان در خانه ملت اظهارداشت: درباره مجموع اتفاقاتی که در درون خودرو سازی‌ها و درون تولید می‌افتد اعم از قیمت‌ سرسام آور خودرو،بحث پرداخت‌ها و وام‌هایی که گرفته‌ایم،میزان تولیدی که داریم باید مدیران خودرو ساز پاسخگو شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی طرح تولید ملی را از بحث‌های مهم کمیسیون دانست و بیان داشت: درصدد هستیم تا طرح تولید ملی را هرچه سریع‌تر در صحن علنی بررسی کنیم.

نعمتی گفت: طرح تولید مالی ۳۹ ماده دارد و امکان دارد که نمایندگان چند مواد دیگری را نیز به این طرح بیفزایند و تاکنون نمایندگان ۱۴ ماده طرح را بررسی کرده‌اند.

نماینده همدان در خانه ملت بیان کرد: احتمالا طرح تولید ملی برای تصویب نهایی تا پایان بهمن ماه در صحن علنی بررسی شود.

وی اظهار داشت: طرح تولید ملی یک طرح سه ساله است که اگر تصویب و در کشور اجرا کنیم خداوند این کمک را به ما خواهد کرد که خودمان را در تولید پیدا کنیم و تولید یک نفس راحتی را درکشور خواهد کشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز