خبرگزاری کار ایران

انسداد مسیر بیماری آلزایمر با عصاره چای سبز

کد خبر : ۴۵۷۳۸

هنگامی که رسوبات آمیلوئیدی به پرایون‌ها متصل می‌شوند حتی می‌توانند باعث تولید بیشتر رسوبات آمیلوئیدی شوند که در نتیجه یک چرخه مرگبار برای سلول‌های عصبی فراهم می‌کنند.

ایلنا: مواد شیمیایی طبیعی موجود در چای سبز می‌تواند گامی کلیدی برای ایجاد انسداد در روند بیماری آلزایمر باشد.

به گزارش ایلنا، به نقل از و ب د ا، نتایج یک تحقیق با استفاده از عصاره خالص ترکیب EGCG‌ در چای سبز نشان داد که این ماده قادر به توقف مسیر توده‌های مضر پروتئین‌های بتا آمیلوئید است که در بیماری آلزایمر به طور محکم به سلول‌های مغز می‌چسبند و نیز می‌تواند باعث از بین رفتن آن‌ها شود.

براساس این گزارش محققان رسوبات آمیلوئیدی را در یک لوله آزمایش تشکیل دادند و سپس آن‌ها را به سلول‌های مغزی انسانی و حیوانی اضافه کردند و سپس با افزودن عصاره چای سبز به آن‌ها مشاهده کردند که رسوبات آمیلوئیدی درگیر نتوانستند به پریون‌ها اتصال یابند که این پدیده باعث می‌شود که آن‌ها توانایی آسیب به سلول‌های عصبی و اختلال در عملکرد آن‌ها را از دست بدهند.

به گفته محققان هنگامی که رسوبات آمیلوئیدی به پرایون‌ها متصل می‌شوند حتی می‌توانند باعث تولید بیشتر رسوبات آمیلوئیدی شوند که در نتیجه یک چرخه مرگبار برای سلول‌های عصبی فراهم می‌کنند.

مشخصه بیماری آلزایمر پروتئین بتا آمیلوئید است که آن‌ها به صورت توده‌ای سمی شبیه گوی‌های چسبناک با اتصال به پروتئین‌هایی در سطح سلول‌هایی به نام پرایون‌ها منجر به ایجاد نقص در سلول‌های عصبی و در ‌‌نهایت مرگ آن‌ها می‌شوند.

این تحقیقات همچنان به پژوهشات بیشتری نیاز دارد و گام بعدی آن درک این است که دقیقاً چگونه تعامل آمیلوئید‌ها با پرایون موجب مرگ نورون‌ها می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز