خبرگزاری کار ایران

با تقدیر از نفرات برگزیده؛

جشنوراه "به رسم حماسه" در مشهد به کار خود پایان داد

کد خبر : ۴۵۷۲۶

اشعار و سرودهای مورد تقدیر در این جشنواره شامل 5 بخش عاشورایی، پیامبر رحمت(ص)، انقلاب اسلامی، بخش 9 دی و برگزیدگان کلی جشنواره بود که در هر بخش از سه نفر از برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

ایلنا - مشهد: با تقدیر از نفرات برگزیده توسط هنرمندان کشوری، اختتامیه جشنواره "به رسم حماسه" با محوریت شعر و سرودهای انقلابی، شب گذشته در فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مراسم اختتامیه جشنواره به رسم حماسه، شب گذشته، 21 بهمن ماه در فرهنگسرای انقلاب با حضور فرج الله سلحشور، کارگردان و منتقد سینما و قادر طراوت پور، مسئول شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جشنواره و پس از تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران، گروه همخوانی رویش، به اجرای سرودی با عنوان ایران پرداختند که حال و هوای مراسم را با روزهای انقلاب پیوند داد و استقبال حاظران را به همراه داشت.

پس از اجرای سرود، حجت الاسلام و المسلمین ذکریا اخلاقی، مدیر مرکز آفرینش های هنری استان یزد، قادر طراوت پور، مسئول شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد قاضی و حجت الاسلام محمد جواد زمانی دو تن از شاعران انقلابی، هر یک اشعاری را در وصف انقلاب اسلامی و نقش رهبری در مدیریت انقلاب اسلامی قرائت کردند.

در ادامه این مراسم سرهنگ کمالی، رییس بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه خودباوری را برای تمامی آزادگان جهان است، برگزاری اینگونه جشنواره ها را یکی از بهترین راهکارهای حفظ ارزشهای انقلابی دانست و بر لزوم حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد.

اجرای سرودی با عنوان "وطن" توسط گروه آسمان، بخش دیگری از این جشنواره را به خود اختصاص داده بود و سپس حسین انفرادی، دبیر سرود این جشنواره، بیانیه ای را به نیابت از حسین دلاوری، دبیر سرود انقلاب در کشور را برای حاظران قرائت کرد.

تقدیر از شاعران برتر جشنواره، تقدیر از افراد و گروه های شرکت کننده در جشنواره سرود انقلاب وهمچنین افتتاح اولین نرم افزار جامع انقلاب با عنوان "روایت رویش" بخش های دیگری از این جشنواره بزرگ بودند که در این میان نفرات برگزیده توسط هنرمندان و مسئولان حاظر مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است اشعار و سرودهای مورد تقدیر در این جشنواره شامل 5 بخش عاشورایی، پیامبر رحمت(ص)، انقلاب اسلامی، بخش 9 دی و برگزیدگان کلی جشنواره بود که در هر بخش از سه نفر از برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

در پایان یادآور می شود جشنواره به رسم حماسه و جشنواره قاب شیشه ای، از جمله برنامه هایی است که توسط فرهنگسرای انقلاب مشهد در ایام دهه فجر برگزار شد که استقبال بسیار بالای جوانان از این جشنواره ها، مهر تاییدی بود برحمایت و توجه جوانان به آرمانهای انقلاب اسلامی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز