خبرگزاری کار ایران

بازیکنان خارجی جز دردسر چیزی برای باشگاه ندارد؛

افتخاری: اگر مقصر محرومیت استقلال باشم، شک نکنید که عذرخواهی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۰۹

مدیرعامل باشگاه استقلال در این خصوص گفت: بازیکنان خارجی برای باشگاه دردسر هستند باید به جوانان خودمان میدان بدهیم.

به گزارش ایلنا، رضا افتخاری با حضور در ورزشگاه پیش از دیدار استقلال و السد در خصوص نقل و انتقالاتاین تیم گفت: خواست خدا بود این اتفاقی رخ داد تا به جوان­ها میدان دهیم و ببنیم آن­ها از بازیکنان خارجی بهتر هستند.

وی در ادامه افزود: به نظرم بازیکنان خارجی جز دردسر چیزی برای باشگاه‌ها ندارند. سیاست من این است که باشگاه استقلال دنبال استفاده کردن از بازیکنان جوان خودش باشد. ما باید روی بازیکنان جوان خودمان سرمایه‌گذاری کرده و به تدریج بازیکنان خارجی را مرخص کنیم تا بروند. به این جهت که بازیکنان خارجی می‌آیند، جای بازیکنان جوان ما را می‌گیرند، جوان‌ها رشد نمی‌کنند و اگر مقابل رشد بازیکنان جوان گرفته شود، فردا روز تیم ملی ما هم بازیکنی ندارد که استفاده کند. بنابراین ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به طرح این مسئله که بسیاری از هواداران معتقد بودند رضا افتخاری بابت چنین اتفاقاتی باید از همه عذرخواهی می‌کرد و چرا او چنین کاری انجام نداده است، گفت: اگر من مقصر بودم، شک نکنید جرأت این را داشتم که معذرت‌خواهی کنم. با این حال با مدارکی که در برنامه 90 رو شد، مشخص شد که چه کسی مقصر است. من بعد از 30 سال کار در فوتبال که خودم چند سال دبیرکل فدراسیون بودم، نمی‌دانم نباید با بازیکنی که محروم است قرارداد بست. 

افتخاری خاطرنشان کرد: به والله اگر ما موضوع محرومیت را می‌دانستیم، با این بازیکنان قرارداد نمی‌بستیم. ما نمی‌دانستیم و پس از اینکه قصد داشتیم ITC بازیکنان را بگیریم، متوجه شدیم باشگاه استقلال محروم است.

وی در پاسخ به این پرسش که مقصر این اتفاقات که برای سرخپوشان تبریزی به وجود آمد هم باشگاه تراکتورسازی بود یا فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم، خیلی‌ها مقصر هستند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به این مسئله که آیا به دلیل داشتن سمت در فدراسیون فوتبال نمی‌گوید که فدراسیون مقصر است، گفت: نه، اگر بخواهیم دنبال مقصر باشیم، خیلی‌ها مقصر هستند. مقصر اصلی هم کسی است که پول باشگاه‌ها را نمی‌دهد، باشگاه‌ها به این روز می‌افتند و بعد که باشگاه‌ها با این مشکل مواجه شدند، می‌گویند ما که نبودیم! پول بلیت فروشی، تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی را به ما نمی‌دهند. خب باشگاه‌های حرفه‌ای از این سه منبع کسب درآمد می‌کنند و اگر این منابع را از باشگاه بگیرید، مشخص است باشگاه فلج می‌شود.

افتخاری در مورد اینکه یکی از مشاوران سابق او مصاحبه کرده و گفته است مدیرعامل استقلال در جریان همه نامه‌های فیفا بوده، اظهار داشت: بله، بودم و دستور پرداخت را هم روی نامه‌ای که فدراسیون فوتبال به من 30 روز وقت داده بود، دادم. من به زودی این نامه را هم منتشر می‌کنم. در همان نامه به ذی‌حساب دستور پرداخت دادم و ما 30 روز فرصت داشتیم. هشت روز بعد این پول را پرداخت کردیم، اما ترجمه اشتباه یا تعریف شده همه ما را به اشتباه انداخت. نامه اصلاً خطاب به باشگاه نبوده و نامه لاتین خطاب به فدراسیون آمده بود.

وی ارزیابی‌اش از دیدار با السد را که مورد استقبال هواداران هم قرار گرفت، این‌طور مطرح کرد: ما مدیریت خوبی کردیم. اول اینکه برای حضور راحت تماشاگران و تحت فشار نبودن، طبقه دوم را برای تماشاگران رایگان کردیم. خوشبختانه استقبال خوبی هم از بازی شده است و به نظرم کار درستی کردیم. به این دلیل که این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد و اگر ما در این بازی برنده شویم، راه برای استقلال باز می‌شود تا در آسیا مقام‌های بهتری به دست بیاورد. با این جوان‌هایی که اکنون در اختیار داریم و به آنها اعتماد کردیم، می‌توانیم در آسیا موفق باشیم. اکنون از تیم‌های پایه باشگاه هم بازیکن به جمع این جوان‌ها اضافه شده‌اند و مطمئنم اگر امروز اتفاق خاصی رخ ندهد و السد را شکست بدهیم، روزهای آینده روزهای خوبی برای استقلال خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه وضعیت روزبه چشمی به کجا رسید، گفت: قرارداد چشمی را امروز به دارالترجمه دادم که به صورت رسمی آن را ترجمه کنند. مدارک پزشکی او را هم داده‌ایم که ترجمه شود و به فدراسیون بدهیم تا آن را برای فیفا بفرستند. ادعای ما این است که چشمی خارج از داستان‌های محرومیت باشگاه از نقل‌وانتقالات است.

افتخاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دربی را چطور پیش‌بینی می‌کند سکوت کرد و حاضر به پاسخگویی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز