خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری:

ننگ بر کسانی که به جای عقل و قلبشان بیل به دست علی(ع) دادند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۱۳۶

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری با ذکر آیات و احادیثی از زندگی دوران امام علی ابن ابیطالب(ع)، اظهارداشت: باید مدیریت صحیح در جامعه باشد و نباید به مدیریت ها بی اعتنایی شود چرا که فقر، تباهی و تکرار اشتباهات تکرار می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سید شرف الدین ملک حسینی" در جشن انقلاب و تجلیل از کشاورزان نمونه کهگیلویه و بویراحمد که در سالن ترویج کشاورزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برنامه و تصمیم‌ها را مسخره نکنیم  و مبادا تبعیض را اجرایی کنیم .

وی گفت: در یکی از سفرها در استان سوال کردم مگر این است که برای آبیاری قطره ای دولت متعهد بود فلان درصد بدهد و مردم فلان درصد وام بگیرند مشتری داشت؟ پاسخ منفی بود یا در واقع سخن از حداقل ها بود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: خجالت می کشیدم که این فرصت طلایی برای جلوگیری از هدر رفت آب در کشوری که میزان آب آن از سطح جهانی و استاندارد جهانی پایین تر است و  به آب نیاز دارد از این هم خوب استفاده نمی شود.

ملک حسینی گفت: محصولات نباید دست کشاورز بماند که با قیمت بسیار پایین هم از او خریداری نکنند، باید روزی برسد که صنعت فرآوری آن چنان در جامعه ما رشد کرده باشد که کشاورز دغدغه بازار نداشته باشد.

 وی افزود: در دوران مدیریت کشاورزی، انسانی که بتواند هزاران و میلیون ها نفر را کشاورز کند، اگر خود به کشاورزی بپردازد بهتر است یا زمینه برای کشاورزی دیگران فراهم کند؟ پاسخ بسیار روشن است، جنایت است انسانی که نمی تواند با مدیریتش صدها و هزارها و میلیون ها انسان را تربیت کند تا کشاورزی کند، او اگر بیل بدست بگیرد و کار کند جنایت نکرده است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری گفت: بیل به دست گرفتن ننگ نیست، اما برای بشریت ننگ بود که چرا مغزها، قلب و احساس خود را در برابر اندیشه علی ابن ابی طالب قرار ندادند.

ملک حسینی افزود: ننگ بر انسانهایی که به جای اینکه مغز خودشان در دست و در اراده امیرالمومنین (ع) قرار دهند بیل را از دست خودشان جدا کردند و دست امیرالمومنین(ع) دادند.

وی با ذکر روایت دینی از دوران علی ابن ابیطالب(ع)، ادامه داد:  انسان آزاده کشاورزی می کند تا به کشاورزی آبرو بدهد، کشاورزی روزی آبرو پیدا کرد که امیر المومنین به عنوان یک حرفه آن را انتخاب کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیرالمومنین زمین را وقف می کرد برای مردم، تا ستمگران تاریخ پس از او به غارت میراث پیامبر برای فاطمه زهرا(س) نپردازند.

ملکحسینی با ذکر روایت دیگری از مولاعلی(ع) در باب مدیریت جامعه و برخورد با مردم بصره، خاطرنشان کرد: وقتی وارد بصره شدم شماها خانه نداشتید، حتی شماها روزی نان گندم نمی خوردید و اما امروز از بصره می روم مردم خانه دارند که علت اصلی آن وجود مدیریت مسکن و شهرسازی بود که در مدت پنج ماه و نیم این اقدامات انجام شد.

وی با طرح این سوال که آیا ثروت نفت در دوران امام اول شیعیان بود؟ اظهارداشت: نه، امیرالمومنین وقتی از سمت حجاز به سمت عراق می آمد در منطقه شمال حجاز توقف کرد و بنا بر نقل ها، ایستاده دست زیر خاک کرده و خاک بالا آورد و گفت؛ آیندگان ماده ای را در زیر این خاک استحصال می کنند به نام نفت.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امیرالمومنین افتخار ندارد که کشاورزی کرده است، ادامه داد: بلکه زمین، آب و خاک افتخار کند که برترین گوهر هستی پس از نبی مکرم اسلام(ص) او را برای سیر شدن انسان ها انتخاب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز