خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۸۰ سالگی بوف کور؛

هدایت بر بوم « حاجی زاده» نقش می بندد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۰۹۸

نمایشگاه آثار قاسم حاجی‌زاده درباره صادق هدایت روز جمعه (22 بهمن ماه) در گالری شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ نمایشگاه آثار قاسم حاجی‌زاده، درباره صادق هدایت شامل ۱۸ نقاشی و ۱۲ اثر نقاشی روی کاشی با سوژه صادق هدایت است که هنرمند طی سالیان گذشته با موضوع هدایت و بوف کور کار کرده است. همزمانی نمایشگاه با ۸۰ سالگی نگارش رمان "بوف کور"به این نمایشگاه حال و هوای دیگری بخشیده است.

امیرحسین زندی (مدیر گالری شهریور) درباره انگیزه خود از برگزاری نمایشگاه گفت: ایده برگزاری این نمایشگاه از سال ۲۰۱۴ کلید خورد و طی ملاقات با آقای حاجی‌زاده بنا شد نمایشگاهی با موضوع هدایت در هشتاد سالگی انتشار رمان بوف کور برپا کنیم. سوژه هدایت همیشه برای حاجی‌زاده جذاب بوده و می‌شود گفت حاجی‌زاده به هدایت ارادت دارد.

زندی درباره دیگر برنامه‌های این نمایشگاه اضافه کرد: سعی می‌کنیم در روزهای برپایی این نمایشگاه ۲ نمایش فیلم هم داشته باشیم؛ یکی فیلم آپارتمان شماره۳۷ ساخته محسن شهرنازدار و سام کلانتری که در مورد زندگی هدایت است و و دیگری مستندی از زندگی قاسم حاجی‌زاده ساخته حامد یوسفی.

قاسم حاجی‌زاده متولد ۱۳۲۶ در لاهیجان و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی است. او از     شاخص‌ترین هنرمندان مدرن ایران محسوب می‌شود که طی چهار دهه فعالیت هنری مستمر و برپایی نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی آثار ممتاز بسیاری از خود بجای گذارده است. کارهای حاجی‌زاده اغلب بر پایۀ استفاده از عکس‌ (عکس‌های قدیمی و معاصر)، فضاهای نوستالژیک دیروز را در ذهن مخاطب بازسازی می‌کند. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، مهمترین موضوع نقاشی‌های او نهضت جنگل و میرزا کوچک‌خان جنگلی بودند. یکی از موضوعات نقاشی‌های حاجی‌زاده قهرمانان هستند: میرزا کوچک‌خان جنگلی، چه‌گوارا، محمد مصدق و صادق هدایت. آثارش در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران ، موزه هنرهای معاصر سئول، موزه ملی بنگلادش،‌ موزه هنرهای معاصر اردن و موزه ناییو آرت فرانسه نگهداری می‌شود.

.این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت 15 تا 20 میزبان مدعوین خواهد بود و هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 ادامه  خواهد شد. نمایشگاه صادق هدایت تا 20 اسفند دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند به نشانی خیابان الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، شماره 9 مراجعه کنند.

هدایت بر بوم « حاجی زاده» نقش می بندد

 

هدایت بر بوم « حاجی زاده» نقش می بندد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز