خبرگزاری کار ایران

450 هزار راس دام کرمانشاه واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۹۳

رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان از واکسیناسیون 450 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری استان در مرحله دوم عملیات مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام های عشایر استان علاوه بر مایه کوبی دام های عشایر درون کوچ،به منظور پوشش کامل،دام های عشایری خارج از استان مستقر در استانهای خوزستان،ایلام و لرستان نیز مایه کوبی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، یارویسی افزود: در این راستا شش اکیپ مایه کوب اداره کل دامپزشکی استان جهت واکسیناسیون این تعداد دام به مناطق مربوطه اعزام شدند.

یارویسی بیماری تب برفکی را یک بیماری عفونی و واگیردار بیان کرد و اظهار داشت: این بیماری به لحاظ شدت خسارات اقتصادی که وارد می کند یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت، تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.

وی افزود: این بیماری همچنین سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده های خام آن دارد.

رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: تقریبا تمامی دام های زوج سم نظیر گاو، گوساله، گوسفند و بز مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار می گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز