خبرگزاری کار ایران

‎رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

‎کاهش 50 درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۹۰۸

‎رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش 50 درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت کرمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این کانون روزی خالی از مددجو شود.

به گزارش‌ایلنا، یدالله موحد در ویژه برنامه گرامیداشت دهه‌فجر انقلاب‌اسلامی در کانون اصلاح و تربیت استان کرمان بیان کرد: واقعیت این است که در زمان ورود به کانون اصلاح و تربیت احساس متفاوتی دارم و زمانی که اینجا حرف از زندان و زندانبان مطرح می شود نگران می شوم زیرا این مرکز را باید به عنوان یک مدرسه بدانیم.

‎وی با اشاره به اینکه ماهیت اصلی سازمان زندان ها نیز اصلاحی، تربیتی و آموزشی است افزود: مدیران، مربیان و همه دست اندرکاران اداره کانون اصلاح تربیت وظیفه و رسالتی به مراتب سنگین تر از مربیان و آموزگاران یک مدرسه دارند زیرا عمده بحث مربیان مدارس علم آموزی است اما در این مرکز علاوه بر علم آموزی موضوعات اصلاحی و تربیتی و موضوع مهارت افزایی نیز مد نظر قرار دارد.

‎این مقام مسئول گفت: ‌نوجوانان باید مهارت های زندگی اجتماعی و نحوه مناسبات و رفتار با دیگران را در این مرکز فرا گرفته و یک مهارت شغلی نیز آموزش ببینند که آتیه خود را تامین کنند.

‎رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در این مرکز باید آموزش های مذهبی فرهنگی و انواع مهارت های مورد نیاز یک انسان برای زندگی به مددجویان کانون اصلاح و تربیت آموزش داده و نباید در این حوزه کوتاهی شود.

‎موحد اظهار کرد: اجرای این امر نیاز به یک حمایت همه جانبه دارد و در این رابطه دستگاه قضایی، زندان ها، نهادهای حمایتی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید به کمک کانون و مدیران آن بیایند تا بتوانند به رسالت الهی و قانونی خود عمل کنند و اگر نگاهی متفاوت از این موضوع وجود داشته باشد قطعا موفق نخواهیم بود.

‎وی با بیان اینکه نوجوانی که وارد این مرکز می شود ابتدا باید توجیه شود که وارد یک مدرسه شده اند و باید مدت حضور خود در این مدرسه را برای خود یک فرصت بدانند اظهار کرد: باید اگر خللی در زندگی فردی و اجتماعی مددجویان کانون اصلاح و تربیت ایجاد شده در این مرکز برطرف شود تا زمینه بازگشت شرافتمندانه آنها به زندگی فردی و اجتماعی فراهم شود.

‎این مقام عالی قضایی استان کرمان افزود: همواره تاکید شده تمامی موارد مورد نیاز نوجوانان در حوزه فرهنگی آموزشی تربیتی باید در اختیار مددجویان کانون اصلاح و تربیت قرار گیرد.

‎رئیس شورای قضایی استان کرمان بر توسعه سوادآموزی بین مددجویان کانون اصلاح و تربیت تاکید و خاطرنشان کرد: باید برنامه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اصلاحی مناسب وضعیت هر یک از مددجویان برای آنها تدوین شود تا اهداف مورد نظر از تاسیس کانون اصلاح و تربیت محقق شود.

‎وی با اشاره به تشکیل یک مدرسه در کانون اصلاح و تربیت تهران بیان کرد: اگر اینجا امکان دارد باید این کار را انجام دهیم و در صورتی که این امکان وجود ندارد باید ارتباطی با بیرون ایجاد شود که این جوانان و فرزندان این کشور بتوانند از این موقعیت سنی و عمری خود بهترین استفاده را کنند تا ضمن بازپروری مسیر آینده خود را به بهترین شکل ترسیم کنند.

‎موحد در پایان با تاکید بر ایجاد کارگاه های آموزشی فناوری های نوین از جمله رایانه برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت خبر داد: خوشبختانه تعداد مددجویان کانون اصلاح و تربیت از ١٠٠ نفر در سال گذشته به ٥٤ نفر رسیده است و امیدواریم زمانی این مرکز خالی از مددجو شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز