خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا:

شهرک سازی‌های غیر قانونی اسرائیل رسیدن به صلح را در منطقه سخت خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۸۸

در دیدار دوجانبه ترزا می نخست وزیر بریتانیا و نتانیاهو، نخست وزیر بریتانیا از همراهی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خواستار تحریم های بیشتر ایران بود سرباز زد و سخنگوی او نیز اعلام کرد: ادامه شهرک سازی های غیر قانونی رسیدن به یک راه حل در منطقه را سخت تر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه «گاردین»، ترزا می نخست وزیر بریتانیا در برابر اعمال فشار برای آزمودن اعتبار توافق هسته‌ای با ایران در دیدارش با همتای اسرائیلی خود بنیامین نتانیاهو که خواستار پیگیری رویکرد ترامپ در ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران بود مقاومت کرد.

می در این دیدار با نتانیاهو گفت: تنها یک راه حل دو جانبه در خاورمیانه می‌تواند صلح را در منطقه به ارمغان بیاورد. 

سخنگوی ترزا می نیز گفت: ادامه شهرک سازی‌های غیر قانونی رسیدن به یک راه حل در منطقه را سخت‌تر خواهد کرد.

نتانیاهو در این دیدار مدعی شد که کشورهای مسئول باید روش ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی ایران را پیاده کنند اما می نگرانی‌اش از بابت اقدامات ایران را بدون اشاره به نیاز به تحریم‌های جدید اعلام کرد.

سخنگوی ترامپ هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت این مسیر به صلح در فلسطین کمکی نخواهد کرد. اما برخی اسرائیلی‌ها این بیانیه را نرم شدن مخالفت‌ها با شهرک‌های موجود تفسیر کردند.

نتانیاهو قبل از آخرین دیدارش با ترزا می با جملاتی سنتی در مقابل دوربین‌ها تلاش کرد تا نشان دهد می‌خواهد بریتانیا در مقابل ایران اقدامی انجام دهد. این توافق نیز بین دو نخست وزیر صورت گرفته بود که بعد از نشست مشترک هیچ کنفرانس خبری‌ای نداشته باشند.

نتانیاهو با این حال روی پله های خیابان داونینگ بعد از نشست دو جانبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مدعی شد: ما با چالش‌هایی مواجه هستیم که بسیار روشن است. از شبه نظامیان اسلامی گرفته تا ایران. ایران به دنبال نابودی اسرائیل است. این کشور به دنبال تسخیر خاورمیانه است. ایران اروپا را تهدید می‌کند و غرب و جهان را هم تهدید کرده است. اقدامات تحریک آمیز این کشور یکی بعد از دیگری شکل می‌گیرد.

نتانیاهو مدعی شده به همین دلیل است که از تحریم‌های جدید رییس جمهور ترامپ علیه ایران استقبال کردیم. من فکر می‌کنم ملت‌های دیگر باید این راه را دنبال کنند به ویژه ملت‌های مسئولیت پذیر. من می‌خواهم با شما در مورد اینکه چطور اقدامات تهاجمی ایران بی‌پاسخ نماند صحبت کنم.

در ادامه نشست سخنگوی ترزا می گفت که نخست وزیر به روشنی حمایت‌اش را از توافق هسته‌ای اعلام کره است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس درباره سخنان ترزا می هفته گذشته در فیلادلفیا نیز گفت: آنچه باید الان اتفاق بیافتد این است که باید به درستی توافق هسته‌ای نظارت و اجرا شود و ما باید در باره الگوهای ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه نیز هشیار باشیم

سخنگوی ترزا می همچنین گفت: توافق هسته‌ای و تحریم‌هایی که در ازای آن لغو شده است جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران را از بین برده و امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را برای بیش از یک دهه خنثی کرده است.

می به وضوح اعلام کرد که اولویت اصلی‌اش برای مذاکرات تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری بعد از برگزیت و همچنین تقویت پتانسیل‌های یافتن روابط تجاری عمیق تر بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

او همچنین اعلام کرد که بر این باور است که چیزهای بیشتری است که بریتانیا می‌تواند انجام دهد و مهم است که بدانیم چطور باید روابطمان را بسازیم.

می همچنین از نتانیاهو دعوت کرد که به امسال بار دیگر برای ۱۰۰ مین سالگرد «اعلامیه بالفور» در ماه نوامبر به بریتانیا برگردد.

نخست وزیر اسرائیل بعد از این دیدار، با بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا که توافق هسته ای را یکی از دستاوردهای دولت اوباما می داند نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز