خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

داعش بخاطر مدیریت جهادی نتوانست وارد سد امنیتی ایران شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۴۰

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز فرماندهان ما در سواحل مدیترانه دشمن را از مرزهای ما دور کرده‌اند، گفت: داعش بخاطر مدیریت جهادی نتوانست وارد سد امنیتی ایران شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی در اولین همایش سراسری مدیریت جهادی و امنیت ملی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی و یاد کردن از شهدای ارتش و سپاه، گفت:  کسانی که از خدا اطاعت می‌کنند به آنها نعمت هدایت و راهبری و مدیریت جهادی می‌دهد و کسانی که اطاعت می‌کنند یا جزء انبیا هستند یا صدیقین یا شهدا یا صالحین.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تقارن برگزاری همایش مدیریت جهادی با ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: تقارن مدیریت جهادی و ایام دهه فجر نشان می دهد که اینها یکی هستند. روزی که نیرو هوایی از اطاعت طاغوت قبل از پیروزی به اطاعت امام ثابت کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: طی صد سال اخیر ملت ایران به تحولی رسیده است که از نقطه امنیت شروع شد. کسانی که در دربار نشسته بودند وابسته به انگلیس و روسیه بودند و خودشان را به خواب زده بودند و ملت را به خواب برده بودند. حوادث از دست دادن برخی شهر ها مانند بخارا و سمرقند ملت را از خواب بیدار کرد و ملت را به خود آورد. دیدند روس‌ها سلاح جدید دارند که هر جا حمله می‌کنند پیروز می‌شوند.

او افزود: در آن زمان با یک نگاه ساده گفتند مشکل ما صنعت است. عباس میرزا می‌گفت اگر ارتش مدرن شود همه مشکلات ما حل می شود. یک بیداری شروع شد و راهکار استراتژیک داده شد. امیرکبیر آمد و گفت مشکل ما در آموزش پرورش است. در زمان مشروطه نیز گفتند مشکل آزادی و قانون است. در زمان رضا شاه گفتند باید سر تا پا غربی شد. بعد موج جدیدی شد و نفت را ملی کردند اما ۱۵خرداد سرآغاز جدیدی بود که ملت گفت باید از اسلام تبعیت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام جمهوری اسلامی به راه انداخت که محوریت آن ولایت بود. این راهی که در پیش گرفته‌ایم تلخی، شیرینی، پیروزی و شکست دارد. وقتی مطالعه می‌کنیم که چه کرده‌ایم و چرا در برخی از جاها شکست خورده‌ایم، به مدیریت اسلامی می‌رسیم.

او با تاکید بر اینکه مدیریت اسلامی کلید نجات‌بخش کشور است، اظهارکرد: وقتی به جامعه نگاه می‌کنیم هر جا مدیریت جهادی وجود داشت، پیشرفت ما خارق العاده بوده است. به طور مثال در بعد دفاعی و امنیت پیشرفت ما فوق العاده بالاست. امروز فرماندهان ما در سواحل مدیترانه دشمن را از مرزهای ما دور کرده‌اند. در یک مواجهه اشکار در مقابل اسراییل و ترکیه که از امریکا اموزش و فناوری می‌گیرند موفق بودیم و در برابر آنها در بخش سلاح، تاکتیک راهبرد برتری خود را نشان دادند.

رضایی با بیان اینکه موشک‌های ایران برد دوهزار کیلومتر را رد کرده‌ و با اختلاف سی سانتیمتر هدف‌ها خود را منهدم می‌کند، گفت: اما در اقتصاد و معیشت کجا هستیم؟ در بخش نظامی مدیریت جهادی بوده و  پیشرفت کردیم ولی در بخش‌های دیگر مدیریت جهادی نبوده است. داعش بخاطر مدیریت جهادی نتوانست وارد سد امنیتی ایران شود اما متاسفانه ما در اقتصاد و کشاورزی شاهد مدیریت جهادی نیستیم.

او ادامه داد: اقتصاد مقاوتی بدون مدیریت جهادی امکان ندارد. حتی اگر در بخش فرهنگ بخواهم پیشرفت کنیم باید مدیریت جهادی وجود داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: گفت: زادگاه مدیریت جهادی از امنیت بود. الان در دهه فجر هستیم. همه دلسوزان نظام بیاییم یک تصمیم جدی بگیریم . آنچه خود داریم از غریبه تمنا نکنیم. نقطه آغاز به این تحول بازگشت به ارزش‌های انقلاب است.

او با بیان اینکه باید به ارزش‌هایی مانندکار برای خدا، ولایت پذیری، تقوا و ارزش‌های دیگر مطرح در انقلاب رجوع کرد، گفت: مدیریت جهادی با عملیات و تکلیف همراه است. در کانون مدیریت جهادی قیام و خستگی ناپذیری وجود دارد. شهادت فتح بزرگی است و اگر شهادتی در کربلا نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر جامعه انسانی می‌آمد.

دبیر مجمع درباره ارتباط مدیریت جهادی با علوم مدیریت اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی اقناع سازی است زیرا افرادی که می‌خواهند جهادی عمل کنند، باورمند هستند و لازم است اقناع هم شوند. ما نباید افراط و تفریط کنیم. ممکن است از علم در غرب برای ذلالت بشر استفاده شود و در جهان اسلام برای تعالی استفاده شود برای همین اشتراکات و مشابهت هایی میان این مدیریت ها با مدیریت جهادی وجود دارد هرچند که پاردایم‌ها و تکنیک‌ها تفاوت وجود دارد.

رضایی افزود: اشتراکات و افتراق‌ها باید توسط پژوهشگران مشخص شود. این ادبیات باید به ادبیات جهانی برود. من مخالفم علم ما فقط در نزد ما باشد. این ادبیات باید در جهان منتشر شود و چالش ایجاد و در کنار آن چالش رشد پیدا کند.

او یادآور شد: باید پژوهش جهادی با مدیریت جهادی همراه باشد و در جهاد علمی توسعه یابد.

فرمانده اسبق سپاه، ولایت، تقوا و ایمانمداری را سه شاخصه مدیریت جهادی برشمرد و تاکید کرد: مشکل ما در مدیریت کشور، طی نکردن راه امام است که باید با یاد خدا طی ‌شود و رقیبش هم غربزدگی است . این راه در دفاع مقدس الگو شد و هر وقت به سمت آن رفتیم پیروز شدیم و هر وقت راه غربزدگی را رفتیم می‌توان نتیجه آن را در چهره خودرو ملی دید. شما موشک را و صنعت خودرو ما را مشاهده کنید. متوجه می‌شوید که هر کدام چه راهی رفته و چه نتیجه‌ای داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز