خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل گمرک در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

تراز تجاری ایران با 94 كشور منفی شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۸

ارزش صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی، بدون احتساب میعانات گازی، ۶۱۹، ۲۶ میلیون دلار و ارزش کل واردات نیز در این مدت، نزدیک به ۷۶۸، ۴۳ میلیون دلار بوده است.

رئیس‌کل گمرک از کسری ۱۷/۱۴۹ میلیون دلاری تراز بازرگانی ایران در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت چین با ۴۲۸۱ میلیون دلار، صادرات را به کشور داشته است.

عباس معمارنژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تراز منفی بازرگانی ایران با ۹۴ کشور جهان در ۱۰ ماهه سال ۹۱ اظهار داشت: در این میان، کشور‌های چین، ترکیه، سوئیس و کره بیشترین صادرات را به کشور ایران داشته‌اند.

به گفته وی، بیشترین تراز منفی تجاری ایران با کشور‌های یاد شده است.

رئیس کل گمرک، ارزش کل واردات کشور در ۱۰ ماهه امسال را بیشتر از ارزش صادرات آن اعلام کرد و بیان داشت: ارزش صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی، بدون احتساب میعانات گازی، ۶۱۹، ۲۶ میلیون دلار و ارزش کل واردات نیز در این مدت، نزدیک به ۷۶۸، ۴۳ میلیون دلار بوده است.

به گفته وی، با مقایسه این ارقام، تراز بازرگانی بدون احتساب صادرات نفت خام طی ده ماهه سال ۱۳۹۱ با کسری ۱۴۹، ۱۷ میلیون دلار مواجه بوده است.

وی در عین حال از تراز تجاری ایران با ۹۶ کشور جهان خبر داد و گفت: بیشترین تراز تجاری مثبت ایران با کشورهای عراق افغانستان، اندونزی و سوریه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز