خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:

همه بالادستی‌ها در قبال کولبران مسئولند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۳۲۷

حمید نجف می‌گوید: همه مدیران و مسئولان کشور در ارتباط با مشکلات کارگران کولبر مسئولند و اگر نمی‌توانند مشکلی را حل کنند، بهتر است توپ را در زمین همدیگر پاس ندهند.

حمید نجف، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، در گفتگو با ایلنا با اشاره به مرگ دلخراش کولبران و صحنه‌ها و کلیپ‌هایی  که از امرار معاش دشوار آنها در فضای مجازی منتشر شده، گفت: همه مدیران و مسئولان و در یک کلام همه بالادستی‌ها در قبال این صحنه‌ها مسئولند.

وی ادامه داد: کسانی که خود را مدافع کارگر قلمداد می‌کنند، نمایندگان مجلس و آنهایی که در  دولت جایگاهی دارند، همه مسئولند و نباید توپ را در زمین همدیگر پاس بدهند.

نجف با تاکید بر این که این داستان‌ها و اتفاقات، کوچک نیست و نمی‌توان بر آن سرپوش گذاشت، افزود: تصاویر پیرمرد 70 ساله‌‌ای که با دندان عفونت‌کرده در حال کولبری است، آبرو و شخصیت جامعه کارگری و مدافعان آن را زیر سوال برده است؛ مگر سازمان‌های عریض و طویل حمایت‌های اجتماعی برای حمایت از همینها نیست؛ این پیرمرد اگر از چتر حمایتی برخوردار باشد، به کولبری پناه نمی‌آورد.

وی ادامه داد: جامعه امثال این پیرمرد را به کولبری وادار کرده، حالا جالب اینجاست که مسئولان ادعا می‌کنند اینها قاچاقچی هستند؛ آخر باید از آقایان پرسید  این دستان فرتوت و سالمند چه قاچاقی می‌تواند وارد کند؟

 عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در ادامه بحث، خطاب به نمایندگان کارگران در تشکل‌ها گفت: در این بیست سال دستاورد رایزنی ها و فعالیت‌ها برای کارگران چه بوده است؟ وضعیت معیشتی و شغلی جمعیت زیادی از کارگران ایران نابسامان است؛ اگر نمی توانید به خوبی از حقوق کارگران دفاع کنید، اصلا در جلسات سه جانبه شرکت نکنید.

نجف در پایان تاکید کرد: دردناک است که بگوییم این روزها صحنه‌هایی می‌بینیم که مشخص می‌کند در سالهای گذشته،  نه مسئولان، نه مدافعان حقوق کارگر و نه رسانه ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز