خبرگزاری کار ایران

هادی بهادری مطرح کرد:

مرزهای آذربایجان‌غربی ظرفیتی مغفول‌مانده در توسعه گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۴۳

نماینده مردم ارومیه در مجلس، مرزهای آذربایجان‌غربی را ظرفیتی مغفول‌مانده در توسعه گردشگری استان می‌داند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، نماینده مردم ارومیه در مجلس با ابراز خرسندی از فراهم شدن امکان سفر شهروندان ۱۸۰ کشور جهان بدون نیاز به تهیه ویزا برای سفر به ارومیه، تصریح کرد: از ظرفیت آذربایجان‌غربی در گردشگری علی‌رغم داشتن هزار کیلومتر مرز مشترک با چهار کشور همسایه، استفاده‌ای نشده است.

هادی بهادری اظهار کرد: علی‌رغم شرایط و موقعیت خاص جغرافیایی ارومیه و این نکته که آذربایجان‌غربی به عنوان یک استان مرزی به شمار می‌رود و با چهار کشور مرز مشترک دارد اما تاکنون از این ظرفیت مرزی هیچ استفاده‌ای نشده بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی هزار کیلومتر مرز دارد، تصریح کرد: براساس مذاکرات با وزیر امور خارجه مقرر شد معاون کنسول این وزارتخانه پیگیری لازم را برای صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه ارومیه برای کسانی که قصد سفر به جمهوری اسلامی را دارند، انجام دهند.

بهادری افزود: افرادی که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را دارند و می‌خواهند از فرودگاه ارومیه وارد کشور شوند، می‌توانند در همان لحظه و در داخل فرودگاه، ویزای جمهوری اسلامی را بگیرند و برای صدور ویزا اقدام می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه چهار فرودگاه از فرودگاه‌های کشور ایران این شرایط را دارند و فرودگاه ارومیه نیز یکی از آنهاست، گفت: ارومیه جزء شهرهای بزرگ ایران است که فراهم شدن چنین سرویس‌هایی و تجهیز فرودگاه ارومیه به این سیستم، در راستای توسعه متوازن کشور و استفاده از ظرفیت‌های مرزی در فرودگاه‌های کشور رخ داده است.

وی افزود: پروازهای فرودگاه بین‌المللی ارومیه به کشورهای مختلف از جمله گرجستان، ترکیه، استانبول، عراق(بغداد) شروع شده و چند کشور دیگر نیز در دست اقدام است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مورد محاسن این کار خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر جذب گردشگر به ایران و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی در بحث درمان ظرفیت بزرگی دارد، در بحث توریسم درمانی نیز می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود اقتصادی این موضوع، گفت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی که در شمال غرب کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاران علاقمند برای سرمایه‌گذاری در ایران، لازم بود چنین موضوعی هرچه سریعتر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز