خبرگزاری کار ایران

با تصمیم هیات وزیران مشخص شد؛

ماموریت دولت به وزارت ارتباطات در جهت توسعه دولت الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۳۱

با تصویب هیات دولت وزارت ارتباطات به استقرار زیرساخت‌­ها و توسعه دولت الکترونیکی مبتنی بر مدیریت دانش و امکان داده­ کاوی مامور شد .

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) موظف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و مرکز آمار ایران با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش غیردولتی به منظور استقرار زیرساخت­ها و توسعه دولت الکترونیکی مبتنی بر مدیریت دانش و امکان داده­ کاوی و مشتمل بر موارد زیر را تا پایان سال ۱۳۹۶ اجرایی نماید:

الف- خط‌مشی ­گذاری و ایجاد استانداردها و ضوابط نظام مدیریت و به‌روزآوری داده و اطلاعات مبتنی بر خدمات دستگاه‌های اجرایی

ب- ایجاد مرکز داده دولت به همراه نظام به‌روزرسانی مستمر و برخط داده‌ها و اطلاعات دولت با در نظر گرفتن مراکز داده پشتیبان مطمئن و امن

پ- ایجاد مرجع نظام‌های داده‌ای و اطلاعات کشور(DATA.GOV.IR)

ت- بهره گیری از فناوری رایانش ابری برای تضمین دسترسی متقابل به داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی با حفظ مسئولیت دستگاه‌های اجرایی برای به هنگام سازی اطلاعات.

ث- ایجاد و استقرار نظام ملی تبادل اطلاعات و داده به ‌منظور تکمیل و تحلیل هوشمند داده‌ها.

ج- ایجاد امکان دسترسی همه ­وقت، همه­ جا و همه ­کس به خدمات، اطلاعات و داده‌های دولت از طریق زیرساخت­ها و برنامه‌های کاربردی(APP) تلفن همراه.

چ- نظارت و پایش کیفیت داده­ها و اطلاعات دستگاه­های اجرایی به طور مستمر.

۲- کلیه دستگاه­های اجرایی موظفند بر اساس نظام مدیریت و به­ روزآوری اطلاعات دولت که توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) ظرف سه ماه ابلاغ می­شود نسخه­ ای از اطلاعات و داده ­های اداری مجاز خود را به منظور تضمین نظام تبادل اطلاعات در مرکز داده دولت قرار دهند. مسئولیت به­ روزآوری این اطلاعات در مرکز داده مذکور و ایجاد امکان نظارت برکیفیت آن با دستگاه­های اجرایی است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت صنعت،معدن و تجارت- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور- سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز