خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

گیلان در کاهش نرخ بیکاری رکورد کشوری دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۷۱

محمد خزاعی با اشاره به کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری گیلان و تک‌رقمی شدن آن گفت: کاهش نرخ بیکاری گیلان واقعی است و این استان در حال حاضر از استان‌های رکورد‌دار کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد خزاعی امروز در جلسه ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با اشاره به کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری گیلان و تک‌رقمی شدن آن افزود: کاهش نرخ بیکاری گیلان کاملا درست و جزو آمارهای علمی است.

وی با بیان اینکه در سطح کلان ملی گیلان به‌عنوان یک استان موفق در کاهش نرخ بیکاری مطرح است، اظهار داشت: این استان در این حوزه رکورد کشوری دارد که قابل قدردانی است.

خزاعی خاطرنشان کرد: البته باید تلاش کنیم نرخ بیکاری به صفر برسد و امیدواریم همچنان شاهد کاهش این معضل در استان باشیم.

خزاعی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر ادامه داد: انقلاب اسلامی از موضوع‌های مهم در سطح بین‌المللی بوده که توسط امام راحل بنا نهاده شده است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در دوره نخست و دوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم رشت بودم، تصریح کرد: اتفاق‌های خوبی تاکنون در استان افتاده و رشت شهری است که نیاز به توجه زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه توربین‌های بادی یکی از کارهای مشخص من که از دانمارک به استان رسیده‌اند، افزود: مشکلات و پیگیری تالاب‌انزلی نیز از اولویت‌های کاری من است و برای حل این مشکلات اقدامات مختلفی انجام شده است.

خزاعی با اشاره به تاثیرگذاری بانک‌های توسعه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری اضافه کرد: بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلار و عضویت ۲.۸ درصدی سهم ایران در حال تأسیس بوده و اساسنامه آن در مجلس به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه سهم ایران با مذاکره با روسیه و تاجیکستان در بانک مذکور به ۱۵ درصد رسیده، خاطرنشان کرد: دو پروژه برای اجرا به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا معرفی شده که یکی از آنها مربوط به گیلان است.

به گفته رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، پروژه اجرای فاضلاب پنج شهر گیلان به بانک مذکور پیشنهاد شده و نمایندگان بانک ماه آینده وارد ایران می‌شوند.

وی بر تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا از سال‌گذشته در آذربایجان تاکید کرد و گفت: مذاکراتی انجام شده و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته و مشکلات ساخت قطعه راه‌آهن رشت - آستارا در حال رفع شدن است.

 خزاعی با بیان اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری استان خوب است و هنوز با ایده‌ال‌ها فاصله دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات گیلان را برای تسهیل سرمایه‌گذاری در تهران دنبال می‌کنم.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: اخیرا سرمایه‌گذاران خارجی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایشان را مجددا در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و اجرای این امر کارنامه درخشانی از ایران در مجامع بین‌المللی است.

وی از صدور ضمانت‌‌های سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: ضمانت‌های این سرمایه‌گذاری صادر شده و پس از برجام ۱۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده و امسال بیش از ۸.۵ میلیارد دلار مصوبه سرمایه‌گذاری خارجی قطعی شده است.

خزاعی با بیان اینکه مسلم است که ظرفیت سرمایه‌گذاری در کشوری مانند ایران بیش از اینها است، ادامه داد: از سال گذشته کشورهایی که حاضر نبودند به ایران وام دهند اکنون برای پرداخت وام اعلام آمادگی کرده‌اند. دولت سخت‌گیری همچون ژاپن با کشورمان مذاکره کرده و مبلغ ۱۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نهایی شده است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: علی‌رغم انجام این همه اقدامات بزرگ ویروس غر زدن در جامعه ما اپیدمی شده و اخبار و فضاهای مجازی طوری انعکاس می‌یابند که انگار هیچ اتفاق خوب و مثبتی در کشور رخ نمی دهد.

وی افزود: بداخلاقی و فقر همه جای دنیا وجود دارد و این همه سیاه‌نمایی‌ها از ایران نشان از بی‌آگاهی برخی افراد از وضعیت دیگر کشورها است.

خزاعی گفت: منویات مقام معظم رهبری در مذاکرات، دشمن را خلع‌سلاح کرد و امروز تمام کشورها به ترامپ گوشزد می‌کنند که درست عمل کند و این آگاهی مردم دنیا از ایران از دستاوردهای برجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز