خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق اهواز؛

رطوبت بالا و غلظت گرد و غبار؛ عامل قطع دوباره برق اهواز/ تلاش تمامی واحدها برای وصل برق

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۵۹

شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرد عامل قطع برق اهواز رطوبت و شدت گرد و غبار و چسبندگی آن بر روی تجهیزات شبکه بوده است.

به گزارش ایلنا، صبح روز گذشته پدیده گرد و غبار غلیظ به میزان ۹۹۸۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۶۷ برابر حد مجاز در استان خوزستان و به‌ویژه شهر اهواز رخ داد و هم‌زمان با آن شاهد وزش طوفانی با سرعت ۶۰کیلومتر در ساعت همراه با بارش پراکنده باران در اهواز بودیم.

این بحران باعث شد تعداد ۹ ایستگاه فوق توزیع و ۶ دستگاه ترانسفورماتور در برخی ایستگاه‌ها از مدار خارج شوند و همچنین در این حادثه بیش از ۳۰۰ فیدر فشار متوسط بی‌برق شد.

با توجه به اعلام قبلی استانداری خوزستان، ستاد بحران این شرکت تمام گروه‌های عملیاتی را وارد عمل کرده و تا ساعت ۲۱ شب گذشته غالب مشکلات شبکه را رفع و وضعیت کل شبکه برق کلانشهر اهواز عادی شد. اما متاسفانه به دلیل شدت گرد و غبار و چسبندگی آن بر روی تجهیزات و تاسیسات شبکه، بامداد امروز به دلیل بالا رفتن میزان رطوبت در اثر مه و  شبنم، لایه‌های گرد و غبار غلیظ موجود بر روی تجهیزات مرطوب شده و باعث انتقال جریان و زمینه اتصال کوتاه و در نهایت قطع برق شد.

پس از بروز چنین پدیده‌ای گروه‌های امداد و پشتیبانی برق منطقه‌ای خوزستان با همکاری آتشنشانی و شهرداری اهواز وارد عمل شدند که طبق اعلام دیسپاچینگ مرکز تلاش می‌شود در اسرع وقت و تا عصر امروز ایستگاه‌ها وارد مدار شوند.

در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از شبکه برق اهواز متاثر از این حادثه بی برق هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز