خبرگزاری کار ایران

۴۰ سرباز ترک از آلمان درخواست پناهندگی کردند

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۳۵

رسانه‌ها اعلام کردند ۴۰ سرباز ارتش ترکیه از آلمان تقاضای پناهندگی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این سربازان عمدتا از نیروهای در خدمت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند ولی پس از شکست کودتای نظامی در ترکیه از آلمان درخواست پناهندگی کردند.

مقام‌های ناتو در خصوص این خبر هیچ‌گونه اظهار نظری نکردند.

روابط بین ترکیه و آلمان بر سر مسائلی همچون نگرانی‌های آلمان از سرکوب‌های داخلی ترکیه و متهم کردن آلمان توسط ترکیه به پناه دادن شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، تیره شده است.

مقام‌های دفتر مهاجرت فدرال و وزارت کشور آلمان اعلام کرده‌اند که به این درخواست‌ها نیز همچون دیگر درخواست‌های پناهندگی رسیدگی خواهد شد.

«نوربرت روتگن» رئیس کمیته امور خارجی مجلس آلمان نیز در مصاحبه‌ای با اشپیگل اعلام کرد ملاحظات سیاسی نمی‌تواند نقش مهمی در موارد پناهندگی بازی کند.

«جنز استولنتبرگ» طی یک کنفرانس خبری در ماه نوامبر گذشته از درخواست برخی از سربازان و افسران ترک این پیمان برای پناهندگی در کشور آلمان خبر داده بود ولی مشخصا به اسم خاصی اشاره نکرد.

همچنین صدها نفر از نظامیان ترکیه که در ناتو و یا ایالات متحده آمریکا مشغول به خدمت هستند، پس از کودتای نافرجام ترکیه به این کشور فراخوانده شدند که از بازگشت خودداری کردند.

همچنین دیوان عالی یونان نیز حکم به استرداد هشت سرباز ارتش ترکیه که پس از کودتای نافرجام ترکیه به این کشور فرار کرده بودند، داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز