خبرگزاری کار ایران

یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد؛

کره شمالی در صدد راه‌اندازی مجدد راکتور پلوتونیم خود است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۰۸۳

یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد کره شمالی در صدد راه‌اندازی مجدد راکتور پلوتونیم خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک موسسه تحقیقاتی آمریکا با انتشار برخی تصاویر ماهواره عنوان کرد که نیروگاه اصلی هسته‌ای کره‌شمالی برای غنی‌سازی پلوتونیوم مجددا راه‌اندازی شده است.

این موسسه در خلال کار نظارت بر فعالیت‌های کره‌شمالی توسط آمریکا اعلام کرد پیونگ‌یانگ در حال آماده شدن برای راه اندازی مجدد راکتور هسته‌ای نیروگاه اصلی خود و همچنین آماده‌سازی سانتریفیوژ‌ها برای غنی‌سازی پلوتونیوم به منظور ذخیره سازی برای تولید سلاح هسته‌ای است.

در تصاویر گرفته شده یک ستون آب گرم که در محفظه خروجی که به منظور خنک کردن راکتور تعبیه شده است، نشان‌دهنده فعالیت این راکتور است.

تشخیص میزان فعالیت این راکتور توسط تصاویر ماهواره‌ای غیرممکن است.

کره‌شمالی برنامه‌های هسته‌ای مربوط  به این راکتور را از اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی متوقف کرده بود.

پیونگ یانگ به رغم تحریم‌های بین‌المللی فعالیت‌های هسته‌ای و گسترش صنایع موشکی خود را ادامه می‌دهد.

خبر فعالیت دوباره این راکتور هسته‌ای و همزمانی آن با شروع به کار دولت «دونالد ترامپ» می‌تواند در این خصوص بحران آفرین شود.

کره شمالی ذخایر پلوتونیوم خود را از ۳۲ کیلوگرم به ۵۴ کیلوگرم افزایش داده است که این مقدار پلوتونیوم برای ساخت شش تا هشت بمب هسته‌ای کافی است.

همچنین مقادیر بالای اورانیوم غنی شده برای ۲۰ بمب هسته‌ای و همچنین صنعت پیشرفته موشکی کره‌شمالی از دیگر دستاوردهای پیونگ‌یانگ به شمار می‌رود.

«جیمز ماتیس»، وزیر دفاع دونالد ترامپ، در چند روز آینده طی سفر خود به شرق آسیا با مقام‌های ژاپن و کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد که به نظر می‌رسد محور این گفت‌وگوها کره‌شمالی و فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز