خبرگزاری کار ایران

رنگرز: پرداخت هزینه تیم‌های خارجی، سیاست منطقی از سوی فدراسیون کشتی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۹۵۰

دارنده مدال‌های طلا در سال‌ ۲۰۰۱ کشتی فرنگی جهان معتقد است که فدراسیون کشتی برای افزایش سطح فنی تورنمنت‌های داخلی سیاست منطقی را در پرداخت هزینه برخی تیم‌ها درپیش گرفته است.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا افزود: سطح فنی و کیفی جام بین الملی تختی طی یک دهه گذشته با افت محسوسی ربرو شده است، لذا فدراسیون کشتی برای اینکه بتواند بستر لازم برای حضور تیم‌های معتبر دنیا در این مسابقات را فراهم سازد مجبور است که هزینه برخی تیم‌های خارجی را متقبل شود.

وی اداه داد: این سیاست منطقی به نظر می‌رسد و فدراسیون کشتی برای افزایش سطح فنی تورنمنت‌های بین المللی داخلی و حضور حداکثری تیم‌های خارجی هزینه اعزام برخی تیم‌ها را برعهده گرفته است، همه این موارد به جهت کمک به افزایش اعتبار جام‌های بین المللی داخلی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص سطح فنی جام تختی نیز گفت: به هر حال با توجه به درپیش بودن رقابت‌های جام جهانی طبیعی بود که کشتی گیران شاخص و ملی پوش کشورمان در این مسابقات حضور پیدا نکنند، عدم حضور ملی پوشان داخلی زمینه‌ای شد تا تیم‌های خارجی نیز با نفرات اصلی خود راهی مسابقات بین المللی جام تختی نشوند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران بااشاره به برگزاری این مسابقات به صورت تیمی گفت: برگزاری مسابقات به صورت تیمی موجب کاهش سطح فنی این رقابت‌ها شد، و زمینه ارزیابی مناسب عملکرد کشتی گیران را فراهم نساخت.

رنگرز می گوید: در مسابقات معتبر بین المللی کشتی گیران باید در یک روز چند کشتی بگیرند اما در رقابت‌های تیمی اینچنین نیست و همین امر موجب می‌شود که نتوانیم ارزیابی مناسب و دقیقی از عملکرد آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته این مهم نافی زحمات فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم‌های ملی نیست، با توجه به مشکلات بودجه‌ای که فدراسیون با آن درگیر است برگزاری مسابقات جام تختی در سه رده آزاد و فرنگی و پلهوانی قابل تقدیر است.

رنگرز در خاتمه نیز در مورد ارزیابی خویش از عملکرد علی اشکانی خاطر نشان کرد: اشکانی به تازگی سکان هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را در دست گرفته است و باید به اون فرصت ادامه فعالیت داده شود، جام جهانی کشتی فرنگی شاید میدان مناسبی برای ارزیابی عملکرد اشکانی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز