خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران:

انباشت تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن می شود/ 600 هزار واحد از برنامه ساخت مسکن عقب هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۹۰۰

رییس انجمن انبوه سازان با بیان اینکه انباشت تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن می شود، گفت: در حال حاضر در بهترین حالت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشورمان تولید می شود که این انباشت تقاضا می‌تواند در آینده به افزایش قیمت مسکن منجر شود.

به گزارش ایلنا، حسن محتشم ، رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در «سومین کنفرانس و نمایشگاه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان» استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه پایش کیفیت ابنیه اظهار داشت: ایجاد این سامانه کار مشترکی است که با دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در دستور کار انجمن و دانشگاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه هیچ تأثیری در افزایش قیمت نهایی مسکن ندارد، ادامه داد: حسن محتشم افزود: بیمه تضمین کیفیت چند سالی است که در وزارت راه و شهرسازی مطرح است. در بیمه ۱۰ ساله پیش‌بینی شده بود که بهره‌برداران در طول بهره‌برداری بیمه هزینه‌ها را بپردازند اما پیشنهاد ما این است که کار به عهده تولیدکننده یا انبوه‌ساز قرار گیرد و آن‌ها خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت را عهده‌دار شوند.

محتشم ادامه داد:بحث شناسنامه فنی ملک هنوز اجرایی نشده  چرا که این مبحث دارای اشکالاتی است که اگر به انبوه‌سازان واگذار شود بهتر می‌توانند آن را اجرا کنند.

رییس انجمن انبوه سازان با تاکی بر اینکه بالا رفتن قیمت ارز هم در افزایش قیمت مسکن بی‌تأثیر نیست، گفت: علیرغم کنترل تورم  اما بسیاری از اقلام ساختمانی مثل سیمان و فولاد با افزایش قیمت مواجه شده‌اند که این می تواند باعث افزایش قیمت مسکن شود.

وی با بیان اینکه بازار مسکن سالیانه به ساخت  یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، ادامه داد: طبق برآورد کارشناسان اگر سالیانه یک میلیون واحد در کل کشور بسازیم در سال ۱۴۰۴ عرضه و تقاضا برابر می‌شود.

محتشم تاکید کرد: در حال حاضر در بهترین حالت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشورمان تولید می شود که این انباشت تقاضا می‌تواند در آینده به افزایش قیمت مسکن منجر شود.

در ادامه این مراسم محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور با اشاره به بحث ضرورت رعایت موارد ایمنی در ساخت ساختمان ها  گفت:  زیرساخت‌های شهری باید با اصول فنی منطبق باشد و همچنین بارگذاری شهری متناسب با امکانات صورت گیرد.

وی تاکید کرد: معتقدم باید به شهر به عنوان یک موجود زنده نگاه کنیم . بافت‌های تاریخی باقابلیت، امروز در معرض هجوم قرار گرفته است که باید از آن‌ها صیانت کنیم. همچنین توانمندسازی در بافت‌های غیررسمی به خصوص در کلان‌شهرها از جمله شهر مشهد باید مورد توجه قرار گیرد.

مقیمی همچنین با تاکید بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر آتش گفت: اگر در یک واحد مسکونی یا تجاری کپسول آتش‌نشانی نباشد یک جرقه کافی است تا یک تینر آتش‌ بگیرد و فراگیر شود، بعد ساختمان فرو می‌ریزد.

در ادامه این مراسم محمدحسین رفعت‌نژاد مدیرعامل وب‌سایت آی هوم با اشاره به رکود چند ساله بازار مسکن گفت: طبق تحقیقات، کاهش ریسک‌پذیری یکی از پنج عامل اصلی در خروج از رکود است. در این خصوص وب‌سایت‌های آنلاین در صورتی که با سیاست‌گذاری درست حرکت کنند و بحث اطلاع‌رسانی دقیق را سرلوحه کار خود قرار دهند می‌توانند به شفافیت بازار کمک کنند.

وی تاکید کرد:اطلاعات بسیاری از املاک در اختیار داریم. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم یک شکاف قیمتی بین رقمی که آگهی دهنده ثبت می‌کند و قیمت معامله شده وجود دارد که رقمی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.این شکاف قیمتی باعث می‌شود اولا کسی که می‌خواهد ملک را بفروشد این نگرانی را دارد که نکند ملک را ارزان بفروشد و به همین دلیل قیمت را بالا تعیین می‌کند، از سوی دیگر خریدار شاید تصور می‌کند این قیمت نادرست است.  

وی ایجاد زمینه‌های مدون برای اخذ مجوز سایت‌های مجازی را ضروری دانست و گفت:‌ قانون‌گذار باید شفاف عنوان کند که وب‌سایت‌ها به چه صورت می‌توانند مجوز بگیرند و از سوی دیگر وب‌سایت‌ها دقت کنند که خط قرمزهای صنوف رعایت شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز