خبرگزاری کار ایران

یادداشت وزیر بهداشت به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۷۲

وزیر بهداشت نوشت: باور کنیم مردم حقی بزرگ بر گردن تمام مسئولان کشور دارند و تاریخ درباره ما قضاوت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی با ابراز تاسف از حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان، ابراز امیدواری کرد از یاد نبریم همه ما وظیفه داریم به آنچه با خود، خدای خود و مردم وعده کرده‌ایم، عمل کنیم.

هاشمی در این یادداشت آورده است: آخرین روز سرد دی‌ماه برای ما تلخ بود و دردناک؛ روزی که جمعی از شجاع‌ترین و فداکارترین‌های شهر و کشورمان را از دست دادیم؛ مثل خیلی از روزها و ماه‌ها و سال‌هایی که بر این دیار گذشته است. از آن روز حال‌مان خوب نیست و همه داغدار عزیزانی هستیم که برای کمک به همنوعان خود جان شیرین‌شان را قهرمانانه فدا کردند.

گویا این رسم زمانه است که خوبان و نیکان بروند و ما را مدیون خود سازند؛ بروند و تلنگری شوند بر وجدان آنها که مانده‌اند. این بار هم آنها رفتند و ما را  در این فصل سرد، سوگوار پر کشیدن‌شان کردند؛ کاش این حادثه، شهدا و جان‌باختگان آن را فراموش نکنیم و در هیاهوی زندگی، از یاد نبریم همه ما وظیفه داریم به آنچه با خود، خدای خود و مردم وعده کرده‌ایم، عمل کنیم؛ از جمله بررسی علت یا علل این اتفاق دردناک و برخورد قاطع با مقصران.

قول‌هایی که برای ایمن‌سازی برخی ساختمان‌ها داده شده؛ مجهزکردن مراکز حساس و حیاتی چون ایستگاه‌های آتش‌نشانی به تجهیزات و فناوری‌های نوین و نیز سامان دادن به اوضاع زندگی و کسب و کار اهالی پلاسکو. لازم می‌دانم تاکید کنم من نیز به سهم خود بررسی وضعیت تمام بیمارستان‌های دولتی را به لحاظ ایمن‌سازی و اطفاء حریق با جدیت پیگیری می‌کنم.

همچنین باید بپذیریم در کشور ما پس از بروز حوادثی از این دست، متاسفانه فضا یا به شدت احساسی می‌شود یا سیاسی و زیر این چتر، عبرت‌آموزی و بررسی دقیق علت‌ها معمولا کمرنگ و یا حتی گم می‌شود؛ امیدوارم درک کنیم اتفاق پلاسکو آنقدر مهم است که برای کشف زوایای مختلف آن لازم است تمام سرمایه، دانش و مهارت‌های ملی و تجربه‌های بین‌المللی را به‌کار گیریم تا از تکرار حوادثی جانگداز از این دست پیشگیری شود و ملت شریف ایران، در آرامشی بیشتر، روزگار بگذرانند. باور کنیم مردم حقی بزرگ بر گردن تمام مسئولان کشور دارند و تاریخ درباره ما هم قضاوت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز