خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه سوریه:

تداوم مذاکره سیاسی با نگاه واقع‌بینانه باید مورد توجه همه باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۴۷

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، ولید معلم در این دیدار اظهار کرد: تفکیک تروریست‌ها در میدان موضوع مهم و تعیین کننده در استمرار آتش بس است. هیئت سوری با برنامه روشن و رویکرد باز سیاسی در مذاکرات آستانه حضور یافت.

وی افزود: تداوم مذاکره سیاسی با نگاه واقع‌بینانه به خواست و اراده مردم سوریه باید مورد توجه همه باشد.

ولید معلم در ادامه بیان کرد: متاسفانه هنوز نقش منفی برخی کشورها در قبال سوریه متوقف نشده است. پیروزی بر تروریست‌ها در حلب نتیجه پایداری و مقاومت مردم سوریه و حمایت های ارزشمند جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، در ادامه این دیدار امیرعبداللهیان، اظهار کرد: اکنون نباید گفت سوریه در مبارزه با تروریسم پیروز خواهد شد بلکه باید گفت سوریه در مبارزه با تروریسم پیروز شده است.

وی افزود: سبقت گرفتن گروههای مسلح برای حضور بر سر میز مذاکره نشانگر شکست قطعی راهکارهای نادرست امنیتی و نظامی در سوریه است.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مذاکرات آستانه مبنای مناسبی برای پیشبرد هر گونه راه حل سیاسی است. هیاتهای ایرانی و سوری با مشورتهای سازنده نقش مهمی در مذاکرات آستانه ایفاء کردند.

امیرعبداللهیان پس از شرکت در ضیافت رسمی ناهار فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه، دمشق را به مقصد تهران ترک کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز