خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

دولت یازدهم به رویکرد تبلیغاتی در اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۱۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم مقوله اقتصاد مقاومتی را بسیار جدی می گیرد و به رویکرد تبلیغاتی و شعاری در این زمینه اعتقادی ندارد.

به گزارش ایلنا؛ محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان ایلام اظهار کرد: اگر خواهان شکوفایی اقتصادی کشور هستیم و اینکه در شرایطی اقتصاد ما دچار تلاطم نشود راهکارش اینکه اقتصاد مقاومتی را محور برنامه ریزی و اجرا قرار دهیم.

وی افزود: اعتقاد داریم اقتصاد مقاومتی تنهاد نباید محدود به امسال باشد بلکه در سال های آینده نیز باید این موضوع را در عمل دنبال و اجرا کنیم چون اساس رویکرد و سیاست های دولت توجه به اقتصاد مقاومتی است که آن را با جدیت پیگیری می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت های مردمی از دولت و نظام تاکید کرد: باید قدر سرمایه مردمی را بدانیم تا زمانی که کشور و نظام با حمایت و همبستگی ملت رو به جلو حرکت می کند هیچ مشکلی نیست که راهکار نداشته باشد.

واعظی یادآور شد: همین مردم بودند که در مقابل زورگویی آمریکا و کشورهای غربی برای اینکه ما از حقوق هسته ای خود کوتاه بیاییم، ایستادند و حمایت کردند و این ملت بودند که به دانشمندان و دیپلمات های ما نیرو بخشیدند تا هر کدام از آنها وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر دولت در عرصه بین المللی با موضوع مذاکرات هسته ای توانست با قدرت و قوت جلو بیاید این ناشی از حمایت و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مردم است.

وزیر ارتباطات گفت: برجام یک دستاورد ملی و متعلق به همه نظام، رهبری و مردم است اما برخی جریان ها و گروه های سیاسی به دلیل فضا سازی هایی که داشتند این موفقیت بین المللی و جهانی را جناحی و سیاسی کردند در حالیکه اگر این اتفاق بزرگ در کشوری دیگر روی می داد چون بحث منافع ملی در میان است همه احزاب و جریان های سیاسی آن را پیروزی بزرگی معرفی می کردند.

واعظی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی درصد بالایی از مردم موافق برجام هستند، افزود: اینکه رئیس جمهوری جدید آمریکا از همان روزهای نخست نامزدی بدنبال آن بود توافق برجام را پاره کند و می گوید برجام را قبول ندارم نشانه اینکه نتیجه مذاکرات به نفع آمریکا نبود بنابراین از این ادبیات استفاده می کنند که خود گویای موفقیت و دستاوردهای برجام برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری در مورد برجام سخن می گویند منظور بدعهدی طرف مقابل است و می فرمایند دیپلمات های ما در این مذاکرات زحمات فراوانی کشیدند، در مقابل برخی مخالفان برجام به این تعابیر معظم له کار ندارند و به جای آن بر طبل مخالفت با این توافق می کوبند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز پس از برجام شاهد این تغییر هستیم که وضعیت و شرایط مناسبی در اقتصاد کشور و رابطه با همسایگان و کشورهای مختلف جهان حاکم شده و اگر در گذشته بحث می شد که ایران یک مشکل و عامل بحران در منطقه است امروز همه اذعان می کنند که جمهوری اسلامی یک راه حل است که بدون مشارکت و نقش ایران مشکلات منطقه ایی حل نخواهد نشد. 

وی گفت: همان ها که پیشتر ما را متهم می کردند امروز می گویند اگر ایران نبود گروه های تروریستی و تکفیری همه منطقه را اشغال کرده بودند اینها نشان می دهد که فضای بین المللی امروز در جهت سیاست های جمهوری اسلامی حرکت می کند. 

واعظی اظهار کرد: همین که صادارت نفت ما با ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در آذر ماه گذشته به بالاترین رقم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رسیده نشان می دهد که شرایط و جایگاه بین المللی ما تغییر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: امروز فضای لازم فراهم شد که ما بتوانیم پس از سال ها رونق اقتصادی را به کشور بازگردانیم، اینکه تورم را یک رقمی و به هشت درصد رساندیم و نیز شاخص های ما در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات مثبت شده بیانگر رشد قابل توجه اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: ما در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی در حوزه های گوناگون اقتصادی داشته ایم و در پایان سالی که به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده کارنامه قابل قبولی از نظر توسعه و پیشرفت ثبت خواهیم کرد.

واعظی یکی از مولفه های مهم در مقوله اقتصاد مقاومتی را صادرات کالا دانست و افزود: صادارت کالا در توسعه و رشد شاخص های اقتصادی بسیار مهم است و دولت با جدیت در برنامه ها و سیاست های خود به این موضوع توجه دارد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده در زمینه صادرات کالا به عراق از پایانه مرزی مهران از سوی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان ایلام گفت: همه بخش های خصوصی و دولتی باید دست بدست هم دهند که موانع و چالش های این کار در مرز مهران رفع شود تا روند صادرات کالا به عراق تسهیل یابد.

وی اظهار کرد: اگر راه آهن وارد استان ایلام شود که باید این کار اجرایی شود بخش عمده ای از مشکلات حمل و نقل محموله های صادراتی و انتقال و جابجایی زوار عتبات عالیات به ویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی بر طرف می شود.

واعظی گفت: احداث راه آهن و اتصال استان ایلام به راه آهن کرمانشاه و سپس شبکه ریلی کشور از تاکیدهای رئیس جمهوری است و هفته آینده در جلسه هیات دولت این مطالبه به حق مردم و مسئولان ایلام را با دکتر روحانی و دکتر نوبخت مطرح خواهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با توجه به اهمیت ایلام در حوزه صادرات کالا و تردد زوار به عراق ما باید کاری کنیم که این استان در دو سه سال آینده صاحب راه آهن شود. 

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: به مدد توجه دولت و پشتکار مسئولان استان در سه سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید فعالیت ها و کارهای بزرگی در این منطقه از میهن اسلامی انجام شده است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: فعالیت های بی سابقه ای در حوزه های آب، خاک و کشاورزی استان در این مدت انجام شد که بزودی با به بار نشستن آنها انقلاب بزرگی در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان ایلامی رخ خواهد داد.

وی افزود: مهمترین مطالبه و خواسته مردم ایلام موضوع احداث راه آهن و پیوست استان به شبکه ریلی کشور است که امیدواریم با کمک ویژه دولت تدبیر و امید این مطالبه عملیاتی و اجرایی شود.

مروارید یادآور شد: با وجود اینکه ردیف احداث راه آهن ایلام در لایحه بودجه آمده ولی متاسفانه این موضوع هنوز عملیاتی نشده که تحقق این موضوع نیازمند اهتمام دولت است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز