خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۵۷

کشف‌ بمب در اردوگاه آوارگان در سوئد، مختومه اعلام شدن پرونده سقوط جرثقیل در مکه، مشکل کمبود آب آشامیدنی در غزه، لغو سفر رئیس‌جمهوری مکزیک به آمریکا، توئیت‌های عجیب سخنگوی کاخ سفید، گستاخی‌های ضد ایرانی نخست‌وزیر اسرائیل و تغییر سیاست انگلیس در قبال سوریه از مهمترین رویدادهای خبری در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزراش ایلنا، پلیس شهر «گوتنبرگ» سوئد موفق به کشف و خنثی‌سازی یک بمب در اردوگاه پناهجویان شد.

- دادگاهی در عربستان پرونده مربوط به سقوط جرثقیل در مکه مکرمه که منجر به کشته شدن ۱۱۱ نفر از حجاج بیت الله الحرام شد را با محکوم کردن ۱۳ نفر مختومه اعلام کرد.

- عدم توانایی سه مرکز تصفیه و شیرین‌سازی آب و همچنین آلوده شدن منابع زیرزمینی آب در نوار غزه به دلیل اختلاط با فاضلاب، مواد شیمیایی و آب دریا، نوار غزه را با مشکل جدی کمبود آب آّشامیدنی روبه‌رو کرده است.

- در پی تهدید «دونالد ترامپ» مبنی بر عدم سفر « پنیا نی‌یه‌تو» به آمریکا در صورت عدم پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی بین دو کشور، رئیس‌جمهور مکزیک سفر خود به آمریکا را لغو کرد.

- در پی انتشار توئیت‌های مرموز توسط «شان اسپایسر» در صفحه توئیتر خود جنجال تازه‌ای به راه افتاد. وی دو پیام که شبیه به گذرواژه‌های استفاده از حساب‌های کاربری فضای مجازی است را منتشر و سپس آن‌ها را از صفحه توئیتر خود حذف کرد.

- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سخنرانی ضد ایرانی خود پس از تصدی پست ریاست‌جمهوری آمریکا توسط دونالد ترامپ گفت ایران در نابودی یهودیان است.

- «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا عنوان کرد لندن در صورت برقراری صلح در سوریه حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهور فعلی سوریه را در انتخابات آتی قبول خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز