خبرگزاری کار ایران

نماینده كارفرمایان در شورای‌عالی كار خبر داد:

افزایش ۳۰ هزار میلیارد تومانی هزینه تولید

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۸

۱۱ ماه از سال جاری سپری شده در حالی که تسهیلات مناسبی در اختیار کارفرمایان، صاحبان بنگاه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام قرار داده نشده است/ سیستم بانکی به روی تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها قفل شده است.

نماینده كارفرمایان در شورای عالی كار با اعلام اینكه هزینه تولید ۳۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، می‌گوید: کشور نیازمند یک عزم ملی برای خارج شدن از بحران‌های اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، سید حمزه درواری رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان مازندران در نخستین جشنواره تشکل‌های بر‌تر مازندران، با بیان اینکه ۱۱ ماه از سال جاری سپری شده در حالی که تسهیلات مناسبی در اختیار کارفرمایان، صاحبان بنگاه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص نیافته است، گفت: سیستم بانکی به روی تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها قفل شده است.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی کافرمایان کشور با اشاره به اینکه محاسبات اولیه نشان می‌دهد که به دلیل تغییرات پارامترهای اقتصادی هزینه تولید ۳۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: در این شرایط واحدهای تولیدی نیازمند به سرمایه در گردش بیشتری هستند و همراهی بیشتر فضای بانکی با بدنه تولید و استفاده از ابزار‌های مالی غیر بانکی و همکاری شورای پول و اعتبا، مجلس و دولت ضروری است‌.

رئیس کانون کارفرمایان مازندران با اشاره به نوسانات نرخ ارز در امسال تصریح کرد: یکی از شاخص‌های اثرگذار در حوزه تولید ارز است اما آنچه پس از این نوسانات باید مدنظر قرار می‌گرفت این بود که ارز موجود در خدمت تولید قرار می‌گرفت چرا که تولید برای تامین مواد اولیه و ماشین آلات نیازمند تامین ارز است.

عضو شورایعالی کار کشور با اشاره به سال حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی گفت: در این سال با گذشت ۱۱ ماه از سال هم‌اکنون ساختاری که برای اقتصاد مقاومتی تعریف نشده است.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی کافرمایان کشور با ابراز نگرانی از خام فروشی در اقتصاد تولیدی کشور تصریح كرد: سرمایه‌گذاری هوشمند، تولید هدفمند و صادرات ارزشمند از مواردی است که می‌تواند به این هدف کمک کند.

وی در این راستا افزود: بر اساس اقتصاد مقاومتی و شرایط فعلی، اقتصاد نیازمند تدوین سیاست‌های جدید تجاری است و جامعه تولیدی اعتقاد دارد که در همین راستا سیاست‌های جدید تولید و به دنبال آن سیاست‌های جدید سرمایه‌گذاری شکل بگیرد.

رئیس کانون کارفرمایان مازندران در ادامه، هزینه تمام شده تولید را بالا دانست و گفت: یکی از مشکلات صنعت، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که دلیل اصلی آن بانک محور بودن سیستم تامین مالی است.

وی افزود: در صورت روان شدن منابع ارزی و ریالی به تولید، مشکل اشتغال کشور نیز حل خواهد شد.

درواری خاطر نشان ساخت: در شرایط کنونی بانک‌ها اعلام میدارند که توان تامین تمام نیاز تولیدکننده را ندارند و تولیدکننده ناچار است برای تامین نیاز خود به بازار غیررسمی روی بیاورد که این امر هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز