خبرگزاری کار ایران

چند خبر از جشنواره تئاتر فجر؛

«خروج اضطراری» در جشنواره/ تماشاخانه فانوس میزبان چهار نمایش است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۳۲۶

نگاهی به نمایش‌های محیطی و بخش نسل نو و میزبانی تماشاخانه فانوس از چهار نمایش، سه خبر مربوط به جشنواره تئاتر فجر را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا، نمایش «خروج اضطراری» در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌ود و درباره زوجی است که در آستانه برپایی مراسم عروسی خود هستند اما حضور ناگهانی یک دوست، مسیر این ازدواج را تغییر می‌دهد.

متن این نمایش نوشته مشترک ساناز اسدی و رافعه رستمی است که با  کارگردانی مهرداد مصطفوی به صحنه می‌رود. در این نمایش بازیگرانی چون آیدین بهاری، سجاد تابش، آذین نظری، سرور عرب‌پور، امیراحمد قزوینی حضور دارند.

مهرداد مصطفوی کارگردان این نمایش معتقد است: بخش «نسل نو» در جشنواره اتفاقی خوب و جدید است و به جوانان فعال در این عرصه امکان می‌دهد تا کارشان دیده و راهشان هموارتر شود.

کارگردان نمایش «خروج اضطراری» درباره سبک اجرایی اثر خود توضیح داد: نمایش ما یک اثر رئالیستی است که درکنارش فرم هم قرار دارد چراکه همیشه دوست داشتم یک نمایش رئالیستی را به شیوه‌ای نوین روی صحنه ببرم.

وی با اشاره به انگیزه خود از انتخاب این نمایش گفت: ابتدا رمانی خواندم که مرا به خودش خیلی جذب کرد ، از طرفی پرداختن به روابط اجتماعی از دغدغه های مهم من در اجرای نمایش بود که این نوشته تمام این خصوصیات را در دل خودش جای داده است.

اولویت کار ما، ارتباط نزدیک با تماشاگر است

رامین اکبری که با کارگردانی نمایش « تشریفات » در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، ارتباط نزدیک با تماشاگر را در اولویت کاراجرایی خود دانست.

وی افزود: حضوردر جشنواره تجربه خوبی برای من و عوامل اجرایی‌ام به همراه داردو برای نخستین بار است در جشنواره فجر حضور دارم.

اکبری اضافه کرد: نمایش «تشریفات» برگرفته ازداستانی به نام «عضو جدید» است و ما از این داستان الهام گرفتیم و این نمایش را خلق کردیم.

اکبری درباره شیوه اجرایی خود بیان کرد: طراحی و ایده اصلی این نمایش خیلیروشن و مشخص نیست اما ارتباط نزدیک با تماشاگر در اولویت کاراجرایی ما قراردارد وبایدمنتظر ماند و دید چگونه در طول اجرا به تماشاگرکمک می‌کنیم تا ساختار ذهن خود را طراحی کند. به علاوه این نمایش با ترکیب نوری به روی صحنه می‌رود.

وی درپایان گفت: امیدوارم گروه‌های اجرایی دربخش نسل نو و دیگر بخش‌های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجراهای خوبی داشته باشند و تماشاگران نیزاز نمایش‌ها لذت ببرند و کارهای دانشجویی نیز آثارخوبی را به نمایش بگذارند.

تماشاخانه فانوس با 4 نمایش میزبان جشنواره فجر است

تماشاخانه فانوس با میزبانی چهار نمایش در بخش "به علاوه فجر" سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

این تماشاخانه میزبان چهار نمایش است که به عنوان آثاری از گونه‌های مختلف تئاتری به صحنه می‌روند.

اسامی نمایش‌هایی که در این تماشاخانه به صحنه می‌روند، به شرح زیر است: "تله موش" به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی بهنود بهلولی، "همان باش که نیستی" به نویسندگی و کارگردانی سامان ارسطو، "بلند بگو آخ"  به نویسندگی سپیده عیدی و کارگردانی ندا شاهرخی و "4+یک روایت از رها دختر خانم عضدی" به نویسندگی و کارگردانی سپیده عیدی.

این اجراها درگو نه‌های اینتراکتیو، آسیب‌های اجتماعی، کودک و نوجوان و مونو درام هستند که از اول تا یازدهم بهمن در تماشاخانه فانوس به صحنه می‌روند.

این تماشاخانه در سه روز نخستین جشنواره یعنی از 1 تا 3 بهمن ماه میزبان نمایش "تله موش" است که راس ساعت 20 به صحنه می‌رود. همین نمایش بار دیگر در تاریخ‌های 6 و 7 بهمن و در همین ساعت به صحنه می‌رود.

نمایش"همان باش که نیستی" نیز در دو روز 4 و 5 بهمن ماه در دو نوبت 18 و 20 اجرا دارد.

در ادامه نمایش "بلند بگو آخ" روزهای 8 و 9 بهمن راس ساعت 19 در این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

تماشاخانه فانوس در دو روز پایانی جشنواره یعنی در تاریخ‌های 10 و 11 بهمن میزبان نمایش "چهار + یک روایت" است که راس ساعت 19 اجرا دارد.

تماشاخانه فانوس در میدان هفت تیر، جنب مجتمع یاس، کوچه آذری پلاک 25، میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای 1 الی 12 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز