خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری مکزیک:‌

به دنبال تقویت روابط با ترامپ هستیم

رئیس‌جمهوری مکزیک گفت که کشورش به دنبال تقویت روابط با رئیس‌جمهوری آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  «انریکه پنا نیه‌تو» رئیس‌جمهوری مکزیک گفت که می‌خواهد روابط با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود را تقویت کند.

تهدید‌ها و کنایه‌های ترامپ نگرانی‌هایی را در رابطه با بحران‌ اقتصادی و مورد آسیب قرار گرفتن ارز این کشور به وجود آورده است.

این مقام ارشد مکزیک به دلیل دیدار با ترامپ در ماه آگوست در نیویورک که به مهاجران مکزیکی توهین کرده بود، در کشورش مورد هجمه قرار گرفت. وی در پاسخ در حساب توئیتر خود نوشت که از منافع کشورش در قالب گفت‌و‌گوی «صلح‌آمیز»‌ دفاع خواهد کرد.

وی که پیش از این، روی کار آمدن ترامپ را با به قدرت رسیدن «آدولف هیتلر»‌ رهبر آلمان نازی و «بنیتو موسولینی»‌ دیکتاتور ایتالیا مقایسه کرده بود، گفت: «برای تقویت روابط با مسئولیت‌های مشترک کار خواهیم کرد.»‌

ترامپ قول داده بود که دیواری میان آمریکا و مکزیک در مرز جنوبی این کشور برای جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی بنا کند و همچنین تهدید کرد که اگر این کشور هزینه ساخت این دیوار را ندهد، توافقنامه‌های تجاری مشترک را پاره خواهد کرد.

دولت مکزیک اعلام کرده است که پنا نیه‌تو روز دوشنبه صبح در حوزه سیاست‌ خارجی این کشور سخنرانی خواهد داشت. بر اساس اعلام دولت مکزیک، این سخنرانی چند روز پیش از آن که هیئتی از مقام‌های ارشد مکزیکی برای گفت‌و‌گو در رابطه با روابط میان دو کشور با مشاوران ارشد ترامپ به واشنگتن سفر کنند، ایراد می‌شود.

اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده‌ای در زمان تحلیف ترامپ در سراسر مکزیک به وقوع پیوست.

 

 

کد خبر : ۴۵۰۲۶۶