خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در کنگره ملی مدیریت امور جوانان:

دوران سازندگی و اصلاحات با حضور جوانان شکل گرفت/ تغییر سرنوشت جنگ و انقلاب با ورود جوانان

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۲۵۷

معاون اول رییس‌جمهور گفت: انقلاب و جنگ سرنوشتش وقتی تغییر کرد که جوانان حضور پیداکردند. دوران سازندگی و اصلاحات با حضور جوانان شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در کنگره ملی مدیریت امور جوانان عنوان کرد: حادثه ریزش ساختمان در تهران تلخ و تأسف‌آور است. آتش‌نشانان با جان‌فشانی برای نجات دیگران، جان خود را به خطر انداختند. از درگاه خداوند می‌خواهیم کمک کند سالم به آنها دست پیدا کنیم.

او با تاکید بر اینکه ملت ایران نشان داد در حوادث مهم حضور دارد، گفت: این سرمایه‌بزرگی است که جمهوری اسلامی ایران دارد. ما در ساعات اولیه شاهد بودیم افراد زیادی برای اهدای خون رفتند، در دولت نیز مساله ریزش ساختمان با دقت بررسی خواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه اعضای ستادهای سامان‌دهی ملی جوانان در این گردهمایی شرکت کرده‌اند، یادآور شد: در کنار سازمان‌های مردم‌نهاد که فعالیت می‌کنند این موضوع فرصتی است که درباره مهم‌ترین مساله کشور بیاندیشند.

جهانگیری گفت: اگر به زبان ساده توسعه ملی را ارتقای طرفیت‌های مادی و معنوی بدانیم و به دنبال گسترش آن باشیم، می‌تواند به توسعه کشور منجر شود. بدون تردید در کشوری مانند ایران که جوانان زیادی دارد، ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی هم موجود است برای همین باید به موضوع جوانان به عنوان موضوع توسعه ملی نگاهی بیاندازیم.

او با بیان اینکه در شاخصه‌های توسعه ملی، سامان‌دهی امور جوانان مهم‌ترین مساله است، گفت: اگر حقوق و مشارکت شکل بگیرد، توسعه شکل گرفته است. باید بدانیم جوانان چه حقوقی دارند و حد مشارکت‌شان چیست. نظام ما برای تحقق چه سیاستی دارد. تعییر نگرش اجتماعی نسبت به مسائل حقوقی جوانان امری کلیدی است.

معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه باالقوه ما هستند که می‌توانند به تدوین برنامه‌ها اقدام کنند. دین ما هم نگاه ویژه‌ای به جوانان دارد و اصلی‌ترین جهت‌گیری‌ها را در مورد جووانان داراست. علاوه بر این فرهنگ و تمدن ایرانی هم در شناخت جوانان غنی است.

جهانگیری با اشاره به اینکه انقلاب و جنگ سرنوشتش وقتی تغییر کرد که جوانان حضور پیداکردند، گفت:  دوران سازندگی و اصلاحات با حضور جوانان شکل گرفت. امام و مقام معظم رهبری جایی که بر خلق حماسه تکیه دارند به حضور جوانان هم نگاه ویژه‌ای دارند. در تحولات فناوری و ارتباطات، جامعه و جهان جدید جوانان فرصت‌های بزرگی خلق می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه باید به جوانان نگاهی فرصت‌انگارانه داشته باشیم نه تهدید، گفت: از جوان و جوانی نترسیم. عده ای جوانی را با جرم یکی می‌دانند. در حالیکه جوانی فرصتی برای رشد و شکوفایی است. نباید به یک جاده یکطرفه در مدیریت کشور نگاه کنیم، ما نمی‌توانیم با افراد پا به سن گذاشته کشور را اداره کنیم و این افراد در مراجع تصمیم‌گیری در مورد جوانان حضور داشته باشند.

معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما باید به خواسته جوانان فرهنگ، ورزش، اشتغال، سیاست و مشارکت و در خواست‌های مدنی توجه داشته باشیم. باید پرسش‌ها را بشناسیم. باید بدانیم پرسش های اصلی و نیازهای جوانان چیست. اشتغال مساله امروز جوانان است، ازدواج جوانان باید آسان شود.

او با اشاره به اینکه مسائل جوانان نیازمند بخش‌های مختلف است، گفت: این موضوع یک مساله فرابخشی است. از نظر دولت جامعه جوان باید نگاهی امیدوارانه داشته باشد. جوان باید بدانند آینده شغلی، منزلت اجتماعی دارد. دولت تدبیر و امید باید در راستای هدفمند کردن امور جوانان گام بردارد. آنچه که می‌تواند خواسته شما جوانان را تحقق دهد در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز