خبرگزاری کار ایران

پیام معاون امور هنری به نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۲۱۹

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.

به گزارش ایلنا، متن پیام بدین شرح است:

در گذشته‌ای نه چندان دور میان هنر و زندگی مردم مرز مشخصی وجود نداشت و به دیگر بیان هنرهای تجسمی در متن زندگی جریان داشت و در جای جای آن دیده می‌شد. امروزه اما در کنار عرصه‌های کاربردی و آذینی ، هنر عرصه تعالی  افکار و ایده‌ها، نقدها و نظرها، چالش‌ها و راهبردها است.با چنین رویکردی هنر، بیانی عمیق و عرصه‌ای چالش برانگیز است که لایه‌های معنایی و اشکال متنوعی دارد. از اینرو است که امروزه، قالب‌ها و صورت‌ها در خدمت معانی و تفسیرها در آمده و هنرمندان از روش‌های گوناگون برای عرضه ایده‌های خود می‌گیرند.

طبعا در این ساختار هنر از قید محدوده  قالب‌ها و روش‌ها عبور می‌کند و به بی‌کرانگی متن و محتوا پر می‌کشد.این خصیصه  که در دو دوره اخیر جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی محور توجه بوده و عرصه وسیعتری را پیش روی هنرمندان صاحب ذوق این مرز و بوم گسترانیده است.

تداوم این رویکرد مناسب، صرفا موجب تنوع  بخشی و روز آمدی صرف نیست بلکه زمینه است تا هنرهای تجسمی کشور  بتواند ظرفیت‌هایش را باز شناسایی کند و قابلیت‌های گنجینه‌های هنری خود را به جهانیان معرفی نماید.

اینجانب از حضور فعال هنرمندان و تلاش ارزشمند همه دست اندرکاران جشنواره و دبیر محترم آن تشکر می‌کنم و سلامتی و سرافرازی هنرمندان ارجمند رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی را از خداوند بزرگ مسالت می‌نمایم.

علی مرادخانی

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز