خبرگزاری کار ایران

وزیر اول سابق اسکاتلند:

اسکاتلند طی دو سال آینده به استقلال رای می‌دهد

وزیر اول سابق اسکاتلند با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که این کشور طی دو سال آینده همه‌پرسی استقلال برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «الکس سالموند» وزیر اول سابق اسکاتلند گفت که به دلیل مواضع سخت اتخاذ شده از سوی «ترزا می»‌ نخست‌وزیر بریتانیا در ارتباط با برگزیت، اسکاتلند طی دو سال آینده همه‌پرسی استقلال برگزاری خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۴،‌ استکاتلند چنین همه‌پرسی را برگزار کرده و به آن رای منفی داد اما «نیکلا استرجن» وزیر اول کنونی اسکاتلند گفت که اسکاتلندی‌ها هم اکنون بیشتر به استقلال نیازمند هستند.

سالموند به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «اگر دولت بریتانیا طرح‌های مصالحه استرجن را رد کند، من فکر می‌کنم که احتمال برگزاری همه‌پرسی بسیار بالا خواهد بود.»‌

وی افزود:«بر این باورم که در این فضا، در دو سال آینده، این همه ‌پرسی برگزار شده و احتمال رای مثبت بسیار بالا خواهد بود.»

می در روز‌های گذشته اظهار داشت که بریتانیا از بازار واحد اروپایی خارج شده و محدودیت‌های مهاجرتی را هنگام خروج از اتحادیه اروپایی وضع خواهد کرد. نظر‌سنجی‌ها حاکی از آن است که حمایت از استقلال اسکاتلند از زمان برگزیت تغییر نکرده است.  

کد خبر : ۴۴۹۹۸۵