خبرگزاری کار ایران

نجفی:

مفاسد اقتصادی در جامعه با مسائل سیاسی پیوند خورده است/ حادثه پلاسکو نشان داد تهران شهر بی‌دفاعی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۸۹۹

نجفی گفت: فسادهای اقتصادی در جامعه با مسائل سیاسی پیوند خورده که می‌تواند نظام را با خطر مواجه کند. برای رسیدن به راه حل‌ها باید یک عزم و اراده وجود داشته باشد و یک اجماع که متاسفانه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد علی نجفی در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی عنوان کرد: هنوز غم فقدان آیت‌الله هاشمی تمام نشده بود که حادثه پلاسکو رخ داد، این حادثه زنگ خطری برای مسئولان بود تا بدانند تهران شهر بی‌دفاعی است. من شش سال عضو شورای شهر بودم، متاسفانه مسائلی که در آنجا مطرح شد خیلی کم انجام می‌شد.

او با تاکید بر اینکه باید امکانات را فراهم کنیم تا شاهد فاجعه نباشم، گفت:  این روزها خاطراتی که از آیت‌الله هاشمی می‌شنویم نشان‌دهنده آن است که ایشان شخصیتی والا و تاثیرگذار بودند، باید قدر بزرگان خود را بدانیم.

نجفی با اشاره به اینکه مردم و نظام ما با چالش‌های رو به رو هستند که اگر به آنها توجه نکنیم به بحران تبدیل خواهد شد، گفت:  مثلا هیچ‌گاه ما مسائل زیست‌محیطی و یا آب نداشتیم و یا موضوع اقتصادی و اجتماعی که بعدها به مسائل سیاسی و امنیتی تبدیل نشود. ما باید این بحران‌ها را حل کنیم زیرا چالش‌های جدی را پیش روی نظام قرار داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: فسادهای اقتصادی در جامعه با مسائل سیاسی پیوند خورده که می‌تواند نظام را با خطر مواجه کند. برای رسیدن به راه حل‌ها باید یک عزم و اراده وجود داشته باشد و یک اجماع که متاسفانه وجود ندارد. باید برای مشکلات قبل از اینکه اوضاع به هم بریزد فکری کنیم.

او افزود: باید درک و تفاهم ملی به وجود بیاید که امروز اینچنین نیست، عده‌ای از مشکلات برای کوبیدن دولت استفاد می‌کنند. جای خالی آیت الله هاشمی به راحتی پر نمی‌شود باید احزاب و گروه‌ها این کار را انجام دهند. در همین راستا انتخابات آینده بسیار مهم است، زیرا هجمه‌هایی که به دولت وارد می‌شود بسیار زیاد است از ابتدای انقلاب تا امروز هیچ‌گاه این میزان هجمه به شخص رییس‌جمهور نشده بود.

نجفی یادآور شد: متاسفانه بخشی دائما پرونده‌سازی می‌کنند در حالیکه باید گفت انصافا دولت یازدهم به خوبی عمل کرده است. وضعیت دولت مانند بذری است که زیر خاک است باید صبر کنیم تا شکوفا شود. برجام موانعی که دست ما را بسته بود از پیش روی ما برداشته اما بعضی‌ها آن را نقد می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه ما باید در انتخابات آینده تصمیم مهمی اتخاذ کنیم، گفت:  ما امیدواریم روحانی در انتخابات رای بیاورد. شرایط بسیار خطیر است اگر یکبار دیگر مردم اشتباه ۸۴ را انجام دهند دیگر فرصت جبران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز