خبرگزاری کار ایران

حسین علیشاپور:

کنسرت‌آنلاین عیار خواننده را مشخص می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۴۷۷

حسین علیشاپور معتقد است پخش آنلاین کنسرت‌های موسیقی موجب می‌شود که مخاطبان بتوانند سطحِ واقعیِ توانایی هنرمندان را درک کنند.

به گزارش ایلنا، امشب و در ششمین شبِ جشنواره موسیقی فجر گروه «همنوازان سایه» به خوانندگی حسین علیشاپور و سرپرستی محمدامین اکبرپور در فرهنگسرای نیاوران و در سالن خلیج فارس به روی صحنه می‌روند.

این اجرا قرار است به بازخوانیِ بخش‌هایی از آثار «چاووش» اختصاص داشته باشد.

حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی درباره این اجرا می‌گوید: کنسرت امشب شامل دو بخش است که بخش نخست به اجرای شوشتری «چاووش ۸» ساخته زنده‌یاد محمدرضا لطفی اختصاص دارد که حدود ۳۶ سال پیش آهنگسازی شده و شهرام ناظری آن را خوانده است.

او ادامه داد: بخش دوم این اجرا سه تصنیف دارد که «گروه جانبازان» و «تیغ باید» ساخته استاد لطفی و قطعه «رزم مشترک» ساخته استاد مشکاتیان است. همچنین در بخش نخست تصنیف « کاروان شهید» از ساخته‌های استاد لطفی را اجرا می‌کنیم.

او ادامه داد: ما در این اجرا قصد داریم بخشی از ساخته‌های «چاووش» را بازسازی کنیم. آنچه در آن سال‌ها اجرا شده بر حسب شرایط زمان وشرایط اجرا چیز دیگری بوده و ما دایه‌دار این نیستیم که شبیه آن اجرا را بازسازی خواهیم کرد اما می‌خواهیم خاطره‌‌های آن روزها مرود شود.

قرار است کنسرت گروه «همنوازان سایه» از طریق سامانه کنسرت‌های آنلاین به صورت آفلاین در اختیار علاقه‌مندان به موسقی قرار گیرد.

علیشاپور درباره پخش آنلاین و آفلاینِ کنسرت‌های موسیقی گفت: پخش آنلاین کنسرت‌های موسیقی حرکت بسیار خوبی است. چرا که خیلی‌ها امکان آمدن به سالن را ندارند؛ حال چه کسانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و چه کسانی که به دلیل زیاد بودنِ هزینه توان حضور در سالن‌های کنسرت را ندارند.

این خواننده تاکید کرد: وجه‌ی دیگرش نهادینه کردن فرهنگ دیدنِ کنسرت موسیقی به صورت زنده است. تنها در کنسرت زنده است که شنونده متوجه می‌شود کسی که کار موسیقی می‌کند سطحش در چه حدی است. از روی آلبوم‌های موسیقی که در استودیو ضبط می‌شوند و به صورت سی‌دی یا دی‌وی‌دی منتشر می‌شوند، نمی‌توان عیارِ هنرمندان را به طور دقیق سنجید.

علیشاپور در انتهای صحبت‌هایش گفت: هم‌اکنون در برگزاری کنسرت‌های موسیقی در تهران با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم و آن آلودگی هواست؛ همین آلودگی موجب شده که با صدای گرفته آواز بخوانم. با این آلودگی پنجاه درصد صدایمان را نداریم. امیدوارم برای این معضل بزرگ فکری شود نه به خاطر من بلکه به خاطر کسانی که می‌خواهند زندگی کنند ولی می‌میرند.

برنامه‌های آفلاینِ سامانه «حام» کمتر از ۲۴ ساعت پس از اتمام اجرا بر روی سامانه بارگذاری می‌شوند.

شرکت «حام» نخستین برگزار کننده کنسرت‌های آنلاین در ایران پیش از این اجراهای بسیاری را به صورت آنلاین برای مخاطبان پخش کرده است.

با تمهیداتی که مسئولان شرکت «حام» اندیشیده‌‌اند، کاربران ایرانی در هر کجای کشور که باشند با حداقلِ سرعت اینترنت می‌توانند کنسرت‌های آنلاین را ببینند.

علاقه‌مندان به حضور در کنسرت‌‌های آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایت www.e-haam.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز