خبرگزاری کار ایران

ترمیم هیئت‌های موسس و امنای دانشگاه آزاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۴۶۲

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی از ترمیم هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی توسط این شورا خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر مخبر دزفولی، در مورد ریاست هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم هیئت موسس و هم هیئت امنای این دانشگاه باید ترمیم شود، زیرا آن مرحوم هم رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و هم رئیس هیئت امنای این دانشگاه بود

دکتر مخبر دزفولی ادامه داد: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی این کار باید با رای و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرد. در این زمینه مقدمات کار در حال انجام است و هر زمانی که به نتیجه برسیم اعلام می کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز گفت: جلسات شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به صورت منظم برگزار می‌شود و بیش از 50 برنامه و سرفصل درسی در این بیش از 130 جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بازنگری و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و این وزارت در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی برای اجرای این مصوبات است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشبختانه هماهنگی‌ خوبی میان شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و وزارت علوم ایجاد شده است.

وی درباره سند 2030 با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه افزود: اسناد راهبردی و بالادستی حوزه‌‎های علمی، فناوری و آموزشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و کشور از این منظر کمبودی ندارد.

دکتر مخبر دزفولی ادامه داد: نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند دانشگاه اسلامی و ... به منظور ترسیم و تبیین مسیر حرکت کشور در این زمینه‌ها تدوین، تصویب و در حال اجرا هستند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر لزوم انطباق همه مقررات با این اسناد گفت: سند موسوم به سند 2030 هم حتما با این اسناد مطابقت داشته باشد و تنها مرجع تشخیص و تطبیق هم در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در پایان و در مورد جلسه 89 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز گفت: در جلسه امروز موضوع پیش نویس "سند فناوری‌های نرم و هویت ساز" در دستور کار قرارداشت و گزارشی در این زمینه ارائه شد که شامل برنامه‌ها و چشم انداز حرکت کشور در حوزه‌هایی مانند بازی‌های رایانه‌ای، اسباب بازی، پویا نمایی و ... بود  که ادامه بررسی این موضوع به جلسه آینده ستاد موکول شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز