خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

بسترهای توسعه گسترده باغات دیم فراهم است

معاون استاندار کرمانشاه گفت: اقلیم آب و هوایی کرمانشاه بسیار مستعد کشت باغات دیم است و با توجه به مصوبات تسهیل کننده دولت تدبیر و امید در زمینه واگذاری اراضی ملی بستر برای توسعه باغات دیم کاملاً فراهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، رضا رحیمی در یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی در سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در راستای تسهیل و رفع موانع تولید مصوبات بسیار راهگشا و ارزشمندی را تصویب کرده است و اختیارات قابل توجهی را به مجموعه مدیریتی استان تفویض کرده است.

این مدیر ارشد اقتصادی استان افزود: با بهره‌گیری از همین اختیارات مدیریت ارشد استان توانست چندی ‍پیش موانع و مشکلات ‍‍پیش روی دو واحد پرورش آبزیان در شهرستان‌های مرزی  رفع کند و امکان ادامه فعالیت را برای دو واحدی که در آستانه تعطیلی و از دست رفتن ملیاردها تومان سرمایه‌گذاری بودند را فراهم کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در برخی حوزه‌های تصمیم گیری به مدیرانی استانی خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه بسیار ارزشمند  تصمیم‌گیری پیرامون موضوعاتی همچون اعمال تخفیف قیمت اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های تولیدی، صدور مجوز صادرات دام زنده مازاد به خارج از کشور، صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی استان مازاد بر مصرف و ... از سوی وزارتخانه به مدیران استانی تفویض شده است که می‌تواند بسیار راهگشا و تحول آفرین باشد.
 
وی تصریح کرد: این مصوبات باید به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اطلاع رسانی شوند تا آن‌ها بتوانند از این ظرفیت‌های قانونی برای رونق تولید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود بهره بگیرند.
 
 رضا رحیمی امکان واگذاری اراضی بالای صد هکتار جهت طرح‌های باغداری و آبخیزداری را یک اتفاق بسیار مهم و اثرگذار در حوزه کشاورزی معرفی کرد و گفت: استان کرمانشاه با متوسط بارندگی 400 میلیمتر در سال بسیار مستعد کشت باغات دیم است و در مناطقی همچون اورامانات، صحنه، دالاهو و حتی دامنه‌های اطراف کرمانشاه هزاران هکتار باغ میوه دیم ایجاد کرد و زمینه اشتغال صدها جوان را فراهم کرد.
 
این مدیر ارشد اقتصادی افزود: اگر امکان واگذاری اراضی طبیعی واقع در دامنه‌ها در مقیاس‌های چند صد هکتاری فراهم باشد بستر اقتصادی شدن طرح‌های باغداری را فراهم می‌کند و جذابیت بسیاری برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان علاقه‌مند به این حوزه ایجاد خواهد کرد.

 اجرای مصوبات شورای اقتصاد در خصوص گازرسانی به واحدهای تولیدی ارایه شد

 رحیمی در این زمینه اظهار داشت: این مصوبه فرصت بسیار خوبی برای گازرسانی به واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت فراهم می‌کند که باید به خوبی از آن  بهره بگیرند.

معاون استاندار خاطرنشان‌کرد: گازرسانی به واحدهای تولیدی درو حوزه‌های خدمات و گردشگری، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و ...  از اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان است و با جدیت آن‌ را دنبال می‌کند.

این مدیر ارشد استان از مجموعه‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت خواست هر چه سریعتر لیست تمامی واحدهای تولیدی واجد شرایط را جمع بندی کرده و در اختیار شرکت گاز قرار دهند تا با جدیت به اجرای این طرح اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به کوچک مقیاس بودن پروژه‌ها، این طرح فرصت مناسبی برای پیمانکاران بومی محسوب می‌شود تا رونقی در فعالیت‌های خویش ایجاد کنند.

کد خبر : ۴۴۹۴۱۸