خبرگزاری کار ایران

ظریف:

موافق حضور آمریکا در نشست آستانه نیستیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۴۱۶

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: همواره گفته‌ایم موافق حضور آمریکا نیستیم و همین طور گفتیم ما دعوت کننده برای اجلاس هم نیستیم؛ لذا ما نیستیم که از کشورهای مختلف برای حضور دعوت می‌کنیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه چهل و هفتمین نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس در گفت‌وگویی درباره حضور آمریکا در نشست آستانه گفت: ما همواره گفته‌ایم موافق حضور آمریکا نیستیم و همین طور گفتیم ما دعوت کننده برای اجلاس هم نیستیم؛ لذا ما نیستیم که از کشورهای مختلف برای حضور دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قزاقستان دعوت کننده است، عنوان کرد: ما موضع خود را در این زمینه اعلام کردیم. علتش این است چارچوب‌هایی که در گذشته وجود داشت نتوانست به راه‌حل برسد.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر این همکاری سه جانبه بین ایران، روسیه و ترکیه وجود داشته و در دو سه ماه گذشته توانسته نتایج ملموسی را ایجاد کند که یکی از آنها موفقیت در آتش بس است و انشاءالله موفقیت در گفتگوهای بین دولت سوریه و معارضان مسلح هم حاصل خواهد شد.

ظریف در این گفت‌وگو که با خبرگزاری صدا و سیما انجام شد، با بیان اینکه امسال حضور بنده در داووس بسیار کوتاه است، اظهار داشت: هر سال دو یا سه روز در این اجلاس شرکت کرده و این فرصت را پیدا می‌کردیم که در جلسات مختلف حضور یافته و با افراد مختلف دیدار کنیم.

وی یادآور شد: اما امسال به دلیل اینکه فردا در مالزی جلسه ویژه وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار تشکیل می‌شود و من قرار است در این جلسه شرکت کنم، لذا در دو برنامه کوتاه در داووس شرکت می‌کنم.

ظریف ادامه داد: یکی جلسه مشورتی صبح بین وزرای خارجه است که در مورد وضعیت سوریه جلسه‌ای غیررسمی است که خانم موگرینی و دی میستورا و وزرای خارجه برخی کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی در آن حضور دارند و در مورد وضعیت در سوریه در این جلسه صحبت می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد: همینطور ظهر امروز جلسه‌ای در سالن اصلی اجلاس در خصوص نقش ایران در امنیت منطقه خواهیم داشت که در آن جلسه هم در مورد مخاطراتی که افراطی‌گری و تروریسم منطقه ما را تهدید می‌کند و دیدگاه‌هایی که با بحران آفرینی و حمایت از تروریسم مانع ثبات در منطقه ما می‌شوند، صحبت خواهم کرد.

ظریف اضافه کرد: اگر فرصتی بشود در بین دو جلسه دیدارهای دوجانبه‌ای از برخی از وزرای خارجه بعضی کشورهای اروپایی درخواست شده که این دیدارها هم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز