خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های حمایت از صادرکنندگان تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۸۴

سرپرست اداره صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو برنامه های حمایتی از صادرکنندگان تجهیزات پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، اسحاق عامری، حمایت از صادرکنندگان را یک وظیفه در سال اقتصادی مقاومتی عنوان کرد و گفت: سازمان غذا و دارو نیز برنامه هایی را در این راستا دارد و صادرکننده های حوزه خود را تا حد امکان حمایت می کند.

وی، «ایجاد بانک جامع اطلاعات صادرکنندگان تجهیزات پزشکی» ، «اجرای طرح پروانه محصول صادراتی و محصول صرفا صادراتی»، «تشکیل کمیته تخصصی صادرات» و «درجه بندی شرکت های صادراتی جهت ارائه تسهیلات و خدمات» را از برنامه های حمایتی سازمان غذا و دارو برای صادرات عنوان کرد.

به گفته وی ،« نیاز سنجی رسمی بازار صادرات تجهیزات پزشکی کشورهای مختلف در راستای ایجادزیرساخت جهت صادرات کالای ایرانی » و «ایجاد تسهیلات جهت حضور صادرکنندگان حوزه تجهیزات پزشکی در هیأت های تجاری در کنار مسئولان دولتی در سفرهای خارجی جهت معرفی کالاهای ایرانی» را نیز از جمله مهم ترین برنامه ها برای حمایت صادر کنندگان تجهیزات پزشکی برشمرد.

این مقام مسئول سازمان غذا و دارو ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی آمار صادرات تجهیزات پزشکی، عقد تفاهمنامه با شورای عالی مناطق آزاد در راستای راه اندازی پایگاه های صادراتی در مناطق آزاد، نگارش ضوابط و مقررات در راستای تأسیس شرکت های مدیریت صادرات حوزه تجهیزات پزشکی جهت تسریع امور صادرکنندگان وراهنمایی و کمک به شرکت های صادرکنندگان جهت اخذ مجوز های بین المللی (CE،FDA،) را درزمره موارد حمایتی عنوان کرد.

ایجاد تسهیلات جهت حضور پررنگ شرکت های ایرانی در نمایشگاه های بین المللی و عقد تفاهم نامه با سایر کشورها جهت ثبت کردن تجهیزات و ملزومات پزشکی ایرانی از دیگر برنامه های مهم و برنامه ریزی شده این اداره کل جهت حمایت ازصادرکنندگان است که عامری به آنها اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، 40 درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور از تولیدات داخلی و 60 درصد از لوازم پزشکی وارداتی تامین می شود و سازمان غذا و دارو در نظر دارد که در چند سال آینده این نسبت را برعکس کند و از سوی دیگر سهم صادرات تجهیزات پزشکی که اکنون بسیار ناچیز است را افزایش دهد.

رسیدن به 60 درصد سهم بازار داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی از اهداف برنامه ششم توسعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز