خبرگزاری کار ایران

تحریم مراسم تحلیف ترامپ توسط ۵۰ نماینده دموکرات

۵۰ نفر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از عدم حضور خود در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، دست کم ۵۰ نفر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که در مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب این کشور شرکت نخواهند کرد.

این شبکه خبری با اشاره به موضع اخیر «جان لوییز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان که در خصوص ترامپ گفته بود :«وی رئیس‌جمهوری قانونی آمریکا نیست»، افزود ۵۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان تصمیم به تحریم مراسم تحلیف وی گرفته‌اند.

« باربارا لی» یکی از نمایندگان دموکرات تحریم کننده مراسم تحلیف ترامپ درخصوص این اقدام خود عنوان کرد: «به دلیل رویکردهای فریبکارانه ترامپ، افکار نژادپرستانه وی در خصوص مسلمانان، تصمیم به ایجاد دیوار بین آمریکا و مکزیک و تنزل مقام زن، این تصمیم را اتخاذ کرده‌ام. امیدوار بودم که جنجال‌های وی در این زمینه‌ها پایان یافته و به مشکلات اداره کشور بپردازد در حالی که وی تاکنون به این امور می‌پردازد. حاضر به شرکت در مراسمی که سرآغازی بر حکومت فردی است که این امور را سرلوحه کار خود قرار داده است، نیستم».

«جودی چو» دیگر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این خصوص گفت که اقدام‌ها و تفکرات ترامپ در خصوص زنان، مسلمانان و همچنین حمله وی به جان لوییز که به عنوان نماد حقوق مدنی در آمریکا شناخته می‌شود، من را به این اقدام وا داشته است. وی در ادامه افزود که زمان آن فرا رسیده که ترامپ به ارزش‌های آمریکا احترام گذاشته و موجبات اتحاد در این کشور ار فراهم آورد.

دونالد ترامپ در واکنش به تحریم نمایندگان دموکرات و عدم حضور آنها در مراسم تحلیف وی گفت که اهمیتی به این تحریم‌ها نمی‌دهد.

ترامپ در حالی قرار است ۲۰ ژانویه به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا سوگند یاد کند که از پایین‌ترین سطح محبوبیت در بین روسای‌جمهوری آمریکا برخوردار است.

 

کد خبر : ۴۴۹۳۷۰