خبرگزاری کار ایران

آمادگی دیوان عالی پاکستان برای رسیدگی به پرونده عدم کفایت «نواز شریف»

دیوان عالی پاکستان رسیدگی به پرونده عدم کفایت نخست وزیر این کشور برای اداره امور را پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی اکسپرس، یکی از مقام‌های دیوان عالی پاکستان که نخواست نامش فاش شود، با تاکید بر عدم مصونیت قضایی برای «نواز شریف» اعلام کرد دیوان عالی این کشور درخواست حزب «جماعت اسلامی پاکستان» مبنی بر بررسی عدم صلاحیت و کفایت نخست‌وزیر برای اداره کشور را پذیرفته است.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، چندی پیش، «توفیق اسلام» وکیل ارشد حزب جماعت اسلامی پاکستان که بزرگترین حزب سیاسی- مذهبی این کشور نیز به شمار می‌رود، با ارائه دادخواستی به دیوان عالی خواستار بررسی عدم کفایت و صلاحیت نخست‌وزیر شده بود.

این حزب معتقد است که نواز شریف کفایت و صلاحیت لازم برای اداره کشور را ندارد.

«مولوی سراج الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان در گفت‌وگوی خبری که با حضور اکثر رسانه‌های پاکستانی برگزاری می‌شد، نواز شریف را متهم کرد که با فریب عوام اموال عمومی و مالیات‌ها را به مصارف شخصی خود می رساند.

وی با اشاره به اشفای اسناد «پاناما لیکس» افزود: «پس از رسوایی پاناما لیکس برای خانواده شریف، تمامی آن‌ها باید توسط دیوان عالی کشور محاکمه شوند».

پیش از نیز جنبش «انصاف» که از بزرگترین مخالفان دولت است با پیگیری پرونده های فساد مالی خانواده شریف سعی در به چالش کشیدن حکومت حزب «مسلم لیگ» و در راس آن نواز شریف را دارد.

 رای دیوان عالی پاکستان تاثیر بسزایی در انتخابات سال آینده میلادی و رای مردم این کشور خواهد داشت.

 

کد خبر : ۴۴۹۳۲۰