خبرگزاری کار ایران

آمادگی پلیس ایران و آلمان برای مبارزه با موادمخدر در فرودگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۰۳

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و رئیس پلیس فدرال آلمان، بر انتقال تجربیات در زمینه مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرودگاه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، سردار حسن مهری در دیدار با دکتر «دیتر رومن» رئیس پلیس فدرال آلمان با اشاره به وضعیت ناامن و تهدیدات موجود در منطقه خاورمیانه و جنگ و فعالیت‌های تروریستی که پیرامون مرزها جمهوری اسلامی ایران در جریان است، امنیت و آرامش در سطح کشور و حوزه‌های راهبردی از جمله فرودگاه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و آن را حاصل لطف پروردگار و تلاش بی‌وقفه نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی کشور دانست.

وی، یکی از وظایف و تاکیدات اصلی پلیس فرودگاه را مبارزه با قاچاق مواد مخدر از مرزهای هوایی برشمرد و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه ها هنگام خروج از کشور کشف می شود که این نشان دهنده عزم راسخ ما در مبارزه با مواد مخدر در مبادی ورودی و خروجی است چراکه تمام انسانها در سراسر دنیا برای ما محترم هستند و به همین دلیل ما صیانت از تمامی آنها در برابر نفرین شوم اعتیاد را وظیفه خود می دانیم.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور خاطر نشان کرد: مبارزه دراز مدت با قاچاق مواد مخدر تجارب ارزشمندی را برای ما به همراه داشته است، آماده هستیم با تمام توان تجربیات خود را در شیوه های حمل، جاسازی و کشف مواد مخدر با کارشناسان پلیس آلمان در میان بگذاریم.

سردار مهری گفت: از سوی دیگر پلیس فرودگاه‌های ایران امیدوار است با تعامل و ارتباط دو طرفه با پلیس فدرال آلمان، از تجهیزات و فن آوری‌های روز دنیا که در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ارتقاء امنیت فرودگاه ها در آلمان وجود دارد، برخوردار شود.

در ادامه این دیدار، دکتر «دیتر رومن» ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این دیدار، اظهار کرد: پلیس آلمان نیز این آمادگی را دارد تا در خصوص مسائل امنیت فرودگاه ها، تجهیزات، دانش مربوطه و همچنین مبارزه مواد مخدر با پلیس ایران تبادل نظر و همکاری داشته باشد.

رئیس پلیس فدرال آلمان در پایان گفت: درباره موضوعات و حوزه‌های مشترک و مورد تفاهم و همچنین تعامل بیشتر در راستای ارتقاء امنیت پروازها و تجهیزات فرودگاهی بین دو کشور، با مقامات آلمانی و وزارت امور خارجه مذاکره و نتایج آن اعلام خواهد شد.

در ادامه این نشست، مهندس علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر آمادگی این سازمان برای توسعه ارتباطات هوایی بین دو کشور ایران و آلمان، همچنین برقراری ارتباط مستقیم دو سویه با به کارگیری ابزار و امکانات روز و ارتقاء امنیت فرودگاه های دو کشور تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز