خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

جناح های سیاسی از منطق هاشمی برای گفتگو و تعامل استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۱۹۰

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:هاشمی در عرصه عمل مانع رشد تضادها ،عامل وحدت و انسجام، شیرازه کتاب وحدت مسلمانان بود و جناح های سیاسی باید از منطق هاشمی برای گفتگو و تعامل استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که امروز در مسجد امام حسین(ع) بهشهر  برگزار شد به تشریح ابعاد شخصیتی این مجاهد نستوه پرداخت.
حجت الاسلام احمد مازنی از آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان موسس انقلاب یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) نقش محوری در تاسیس انقلاب داشتند و در کنار این مرد بزرگ شخصیت هایی چون شهید مطهری، آیت الله منتظری، شهید مظلوم بهشتی، ربانی شیرازی، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی در اندیشه انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی نقش داشتند.
وی ادامه داد: این شخصیت ها که متحمل رنج ها، شکنجه ها ، ترورها و تبعید شدند و  همه تلاش هایشان در جهت تبیین اندیشه اسلامی بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تاسیس نهادها، وزارتخانه ها، دستگاه ها و مجلس شورای اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی که در راس امور و نهادهاست و انقلاب اسلامی یک ساختار دموکراتیک و درعین حال اسلامی براساس تئوری ولایت فقیه تاسیس شد.
حجت الاسلام مازنی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی جنگ دفاع مقدس برما تحمیل شد که در چنین شرایطی حضرت امام (ره) فرماندهی جنگ را به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سپرد و این مرد مبارز نقش ویژه ای در آن دوران داشت.
وی سردار سازندگی را خصیصه دیگر آیت الله هاشمی برشمرد و ادامه داد: با پایان جنگ انتظارات و توقعات مردم تغییر یافت و مردم خواهان بازسازی کشور و سازندگی مانند ساختن جاده، سد، فرودگاه، احداث خطوط ریلی، زیباسازی شهر، تاسیس شهرهای جدید ، تامین معاش مردم ، حل معضل مسکن و مدیریت مسائل ایثارگران و بازماندگان جنگ بودند و مسئولیت سازندگی کشور طی 8 سال به آیت الله هاشمی سپرده شد.
این فعال سیاسی از آیت الله هاشمی به عنوان مدیر اجرایی موفق و خستگی ناپذیر یاد کرد و خاطرنشان کرد: این مبارز انقلابی انسانی صبور و با ظرفیت بود و با توجه به شرح صدری که از نیازهای حداقلی رهبری و مدیریت می باشد و وی با توجه به این خصیصه پذیرای مخالفین و منتقدین بود و با تحمل همه فشارها و مشکلات به دنبال جذب حداکثری بود و این ظرفیت گویای روحیه رهبری و هدایتگری این چهره انقلابی است.
حجت الاسلام مازنی  گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی محقق، مفسر و اسلام شناسی بود که قرآن را به اقتضای زمان تفسیر می کرد و خطبه های نمازجمعه این مرد انقلابی راهگشا و حرکت آفرین بود.
وی ادامه داد: برخی اسلام شناسان در حد کتاب، مسجد و مسائل شرعی محدودند اما آیت الله هاشمی جزو روحانیون و اسلام شناسانی محسوب می شد  که هر انچه از اسلام درک کرد با تلاش و مجاهدت عمل کرد و شناخت وی نسبت به اسلام براساس شرایط و اقتضائات زمان و  مکان بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی را شیرازه انسجام ملی در ایران و شیرازه انسجام اسلامی در منطقه خاورمیانه برشمرد و افزود: در جامعه ما زمینه های تضاد مانند تفاوت های مذهبی و قومی وجود دارد اما آیت الله هاشمی رفسنجانی مانع رشد تضادها و درجهت ارتباط با علمای اهل سنت گام برمی داشت.
حجت الاسلام مازنی گفت: آیت الله هاشمی همواره به دنبال همکاری، همراهی، همدلی و تعامل با همه کشورها براساس مصالح و منافع مشترک و مانع رشد تضاد بین شیعه و سنی بود.
وی ادامه داد: نگاه هاشمی بر مبنای اتحاد  بود اما کسانی در این کشور آمدند مغول وار زحمات و تلاش و خدمات امام و رهبری و امثال هاشمی که در جهت وحدت بین شیعه و سنی بود را به دشمنی تبدیل کردند و نتیجه این رفتارها را در سوریه، لیبی، یمن، افغانستان  وبحرین مشاهده می کنیم.
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: ایران کشوری است که اقوام مختلفی در ان زندگی می کنند و آیت الله هاشمی تلاش کرد تا همه اقوام ایرانی در کنارهم باشند و از همه ظرفیت ها استفاده شود؛ وجود نمایندگانی از اقوام مختلف در مجلس مایه انسجام ، افتخار و قدرت این حکومت است.
حجت الاسلام مازنی با بیان اینکه برداشت انسان از مسائل متفاوت است افزود: خصوصیات روانی، سلیقه ها و نگرشها متفاوت است؛ گرایش اصولگرایی بر پایه سنت و تاکید بر ماندگاری بران و نگرشی محافظه کارانه و گرایش اصلاح طلبی به دنبال اصلاحات با حفظ اصول است که اگر هر دو جناح مکمل هم باشند در واقع دوبال برای پرواز ایران هستند.
وی رقابت منصفانه، گفتگوی منطقی، عمل به قانون را از معیارهای مهم برشمرد و ادامه داد: آزادی اندیشه را نمی توان از مردم گرفت و آزادی  در اندیشه، منطق در گفتگو و قانون در عمل شعار ما است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه مسائل اجتماعی و هنر، تئاتر ، موسیقی و حوزه های دیگر فرهنگ و هنر ، قانون ملاک  است نه افراد ؛ کسی حق ندارد برنامه مجاز را محدود کند.
حجت الاسلام مازنی گفت: در صورتی که افکار به صورت قانون درآمد همه گروه ها موظف به عمل هستند و کسی حق کار غیرقانونی ندارد.
وی ادامه داد: هاشمی نشان داد می توان زاهد بود و زندگی مناسبی داشت؛ می توان از نهضت های مقاومت دفاع کرد و همزمان روابط بین الملل در بالاترین سطح قرار گیرد و جامعه ایران هیچ راهی به غیر از گفتگو ندارد.
این فعال سیاسی گفت: هاشمی در عرصه عمل مانع رشد تضادها ،عامل وحدت و انسجام، شیرازه کتاب وحدت مسلمانان بود و جناح های سیاسی باید از منطق هاشمی برای گفتگو و تعامل استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز