خبرگزاری کار ایران

در یازدهمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران بدست آمد؛

کسب رتبه اول مدیریت سبز در کشور توسط شرکت پالایش نفت‌تهران

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۱۶۶

شرکت پالایش‌نفت تهران در یازدهمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران، با کسب بالاترین امتیاز به عنوان سازمان برتر کشور در مدیریت سبز معرفی و گواهینامه سطح دو مدیریت دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، در کنفرانس یازدهمین‌دوره جایزه مدیریت سبز ایران، شرکت پالایش نفت تهران به عنوان شرکت برتر کشور معرفی و گواهینامه مدیریت سبز را از رئیس اتحادیه مدیریت سبز اروپا (EAGM)،  مهندس دائمی معاون وزیر نیرو و مسئولین انجمن مدیریت سبز ایران دریافت کرد.  

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، این گواهینامه به دلیل رویکرد توسعه پایدار و اجرای طرح‌ها و پروژه های زیست محیطی و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، ارتقای کیفیت فروآورده‌های تولیدی در حد استانداردهای بین المللی و مدیریت و کاهش آلاینده های محیط زیست، به پالایشگاه نفت تهران به عنوان سازمان برتر در کشور، اعطا شد.

مهندس بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این انتخاب در حالی صورت گرفت که امتیاز کسب شده این شرکت بالاترین امتیازی است که طی یازده دوره برگزاری جایزه مدیریت سبز ایران به یک سازمان ایرانی تعلق گرفته است.

وی افزود: شرکت پالایش نفت تهران چشم انداز خود را تبدیل شدن به پالایشگاه برتر در کشور، پیشرو در منطقه و مطرح در جهان قرار داده است و برای رسیدن به این مهم برنامه استراتژیک 5 ساله تا سال 1400 طرح ریزی و در حال اجرای پروژه ها و برنامه های پیش بینی شده می باشد. با اجرای این برنامه ها شرکت پالایش نفت تهران در زمینه کیفیت فرآورده های تولیدی به استاندارد یورو 5 برای کلیه محصولات تولیدی خود دست خواهدیافت و همچنین مصارف‌انرژی خود را به سطح بهترین پالایشگاه‌های آمریکا خواهد رساند.

مهندس بابایی یادآورشد: گازوئیل تولیدی این شرکت دارای نشان محصول سبز از جامعه مدیریت سبز اروپا، مطابق با استاندارد یورو5 است.همچنین بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران در حد استاندارد یورو 4 است.

وی تاکید کرد: شرکت پالایش نفت تهران، به عنوان یکی از با سابقه‌ترین شرکت های پالایشی، با آگاهی از تأثیرات زیست محیطی فعالیت های خود را بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای بهبود مستمر در شرایط زیست محیطی با ایجاد محیطی پاک برای کارکنان و ساکنین شهرهای اطراف قرار داده است.

مهندس بابایی، تداوم تولید همراه با نگرش کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی، ارتقاء سطح آگاهی زیست‌محیطی کارکنان و پیمانکاران، توجه به نظرات کارکنان، طرف های ذینفع و گروه‌های علاقمند، حفاظت از محیط زیست با رعایت استانداردها، توسعه فناوری های نوآورانه و دوستدار محیط زیست را از دیگر اهداف شرکت پالایش نفت تهران برشمرد و تصریح کرد: این  شرکت برای اطمینان از تأثیرات‌اقدامات زیست‌محیطی‌خود، نظام مدیریت زیست‌محیطی را منطبق با خواسته‌های استاندارد(ISO14001:2004)   برقرار و در نظامنامه زیست محیطی تشریح کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد: رعایت الزامات قانونی زیست محیطی مرتبط کشور و سایر الزامات مورد قبول سازمان، بهبود مستمر در راستای نیل به اهداف خرد و کلان زیست محیطی، کنترل، کاهش و پیشگیری از آلودگی از دیگر فعالیت هایی است که در سرلوحه اقدامات کارکنان پرتلاش شرکت نفت پالایش تهران قرار دارد.

مهندس بابایی هدف از فرایند  پایش، کنترل و جلوگیری از آلودگی هوا را نظارت بر خروجی های دستگاه ها و تجهیزات آلوده کننده هوا نظیر دود کش‌ها، خودرو ها، کمپرسور ها و دیگر تجهیزات دود زا عنوان کرد و افزود: در همین راستا، اقداماتی همچون نصب آنالایزر گازهای احتراق بر روی 34 کوره به همراه 6 دستگاه آنالایزر پارامترهای آلایندگی بر روی  دود کش ها، احداث واحد Tail Gas Treatment ، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع در کوره ها و دیگ های بخار همراه با تعویض مشعل های جدید به نوع Low NOx و  Low EX.Air و اندازه گیری و پایش دودکش کوره ها توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست و آزمایشگاه پالایشگاه را انجام داده و یا در حال انجام هستیم.

نصب جریان نگار بر روی فلر، تعویض برنر برخی از کوره ها ی پالایشگاه نظیر 2H-405.، پروژه طراحی و نصبPackage  گاز ازت جهت بازیابی گاز پوششی مخازن،  تحلیل سیستم‌های بازیافت گازهای ارسالی به مشعل‌ها و ارائه مدل‌های اقتصادی بهینه، نصب پیش گرمکن برروی گازهای هوای ورودی به دیگ بخار و بررسی های مطالعاتی جهت ساخت و نصب پایلوت قابل حمل بیوفیلتر جهت کاهش میزان گاز H2S از دیگر اقداماتی بود که مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران به آن اشاره کرد.

مهندس بابایی تصریح کرد: انجام خدمات امکان سنجی و طراحی پایه Blanket  Gas، احداث واحد ازت و جایگزینی GAS BLANKET مخازن از گاز طبیعی به گاز ازت، اجرای پروژه Sulphur Cube جهت تولید گوگرد مکعبی، تبدیل CO2  به یخ خشک، تدوین پروژه تخمین و مستندسازی میزان انتشار آلاینده‌های هوا در پالایشگاه تهران و پیش‌بینی پراکنش آنها در مناطق اطراف، پروژه کربن بارد ( فاز اول – پالایشگاه جنوبی )، جایگزینی سیستم تصفیه آب موجود با سیستم جدید نظیر DM، اتصال برق پالایشگاه به شبکه برق شهر با دیماند 30 مگا وات، نصب بویلرهای بازیافت حرارتی در واحد های تبدیل کاتالیستی پالایشگاه شمالی و جنوبی

، نصب مبدل های صفحه ای در واحد تبدیل کاتالیستی شمالی و جنوبی، نصب سیستم کنترل اتوماتیک بر روی مسیر زیر آب دیگ های بخار ، پروژه (EPC) احداث خط 63 از نیروگاه ری به پالایشگاه و توسعه پست نیروگاه ری  و پروژه طراحی، خرید و اجرا سرامیک فایبر کوره H-151 از دیگر اقدامات شرکت پالایش نفت تهران در جهت کسب این گواهینامه معتبر زیست محیطی بوده است.

همایش بین المللی جایزه مدیریت سبز ایران برای ارزیابی موفقیت پایدار  سازمان های ایرانی، براساس میزان تعهد و  مسئولیت پذیری زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، بطور سالانه با حضور چهرهای برجسته ملی و بین المللی برگزار می شود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز