خبرگزاری کار ایران

هفدهمین شب آواز ایرانی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۲۸۴

هفدهمین ویژه برنامه «شب‌آواز ایرانی» شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی ایرانی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هفدهمین شب‌ آواز ایرانی شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم همانند گذشته ۶ گروه به اجرای برنامه پرداختند که ۱ گروه به صورت مهمان و ۵ گروه دیگر به شکل رقابتی با داوری مظفر شفیعی، فریدون شهبازیان و علی‌اصغر شاه زیدی روی صحنه رفتند.

بخش اول برنامه با اجرای سیدجواد موسوی همراه سیدعلی مصطفوی نوازنده تار شروع شد که به اجرای آوازی در مایه افشاری با استفاده از غزل‌های سعدی شیرازی اختصاص داشت. ضمن اینکه در بخش دوم برنامه نیز امیر شرفیان و به نوازندگی وحید اسدیان فعلی و خسرو عینی تاری با مایه آواز بیات ترک اجرا کردند. در بخش سوم هم مهران بهاری به همراه کیارش ترکمان نوازنده تار به اجرای برنامه پرداختند.

این اجرا به شدت توسط داوران مورد انتقاد قرار گرفت به‌طوری که مظفر شفیعی درباره آن گفت: من انتظار دارم دوستان در برنامه‌ای که اساتیدی چون شهبازیان و شاه‌زیدی در آن حضور دارند با آمادگی بیشتری حضور پیدا کنند تا وقت خودشان و حاضران در سالن را بیشتر از این تلف نکنند.

عباس سجادی مجری برنامه هم با اشاره به صحبتهای شفیعی گفت: به نظر بنده اجراهایی این چنین باعث می‌شود جوانان عرصه آواز در محفلی بسیار بزرگ خود را محک بزنند و استرس این اجراها به گونه‌ای است که شاید نتوانند از همه استعدادهای خود بهره ببرند و از این بابت به آن ها نباید زیاد خرده گرفت.  

در پایان برنامه با توجه به امتیازدهی هیات داوران به این گروه‌ها، گروه اول سید جواد موسوی و سید علی مصطفوی به عنوان گروه برگزیده با توجه به نظر هیات داوران انتخاب شدند.

از بخش‌های مهم این برنامه می‌توان به اجرای ویژه کریم صالح عظیمی به همراه تارنوازی بهزاد رواقی اشاره کرد که با استقبال بسیار خوب مخاطبان حاضر در تالار روبه رو شد.

 فاضل جمشیدی پیش از اجرای این بخش در ستایش صالح عظیمی وی را بزرگمرد عرصه آواز و موسیقی دانست و گفت: هر روز بیشتر متاسف می‌شوم که هنر آواز در کشورم آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود و شاید یکی از دلایل آن هم نداشتن استاد در این عرصه است، به طوری که خیلی از جوانان این عرصه از موهبت داشتن استاد عالی آواز و گذراندن مقدمات و سطوح عالی ردیف‌های آوازی برخوردار نیستند و همین باعث می‌شود که بسیاری از کارهای جوانان را نتوانیم حتی گوش کنیم .

وی ادامه داد: بنده خیلی از آوازهای سالیان جوانی خودم را که در محضر استاد صالح عظیمی خوانده بودم را ضبط کردم اما خودم امروز نمی‌توانم آن‌ها را گوش کنم و این برمی‌گردد به خامی دوره‌های جوانی که هر کس در این دوره فکر می‌کند بهترین آواز را ارائه می‌دهد اما در حقیقت این‌گونه نیست.

برنامه شب‌آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و موسسه فرهنگی هنری «سپهر سوره هنر» شنبه‌های آخر هر ماه ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز