خبرگزاری کار ایران

کوروش زارعی:

مردمی نبودن تئاتر مشکل اصلی هنر نمایش در کشور است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: کادرسازی و تربیت جوانان خلاق مهم‌ترین ضرورت در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا از ارومیه، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در آئین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در ارومیه، مردمی نبودن تئاتر در ایران و کمبود شدید مخاطب در این حوزه را مشکل اصلی هنرهای نمایشی در کشور عنوان کرد.
کوروش زارعی طی سخنانی در این مراسم هدف اصلی از راه‌اندازی پروژه فرهنگی، هنری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را جذب مخاطب و حضور مردم در عرصه تئاتر کشور عنوان کرد و افزود: مردم ایران با تئاتر مشکل دارند زیرا ما هنر تئاتری را برای آنها معرفی نکردیم که توده مردم را جذب این هنر شریف کنیم و از حمایتهای مردمی بدون دخالت دولت بهره‌مند شویم.
زارعی در بخش دیگری از سخنان خود جریان تئاتر بچه‌های مسجد را طرحی فرهنگی عنوان کرد که از 20 سال پیش آغاز شده بود و نتیجه‌ای آن کشف و پرورش استعدادهای بسیاری بود که در جریان فرهنگ‌سازی کشور بسیار تاثیرگذار بودند و از مدیران لایق فرهنگی تأثیرگذار در جامعه هستند.

وی ادامه داد: این جریان مدت زیادی است که متوقف شده و با توجه به نتایج درخشان آن در دوره‌های قبل بایستی از نو راه‌اندازی شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با اشاره به عملکرد کارگردانان بزرگ عرصه نمایشی در جهان از جمله « پیتربوروک » و اجرای نمایش « قلندرخانه » در دهه چهل شمسی بر تربیت نیروی انسانی، تربیت مدیران فرهنگی و روشن کردن چراغ فرهنگی در مساجد کشور به عنوان محور اصلی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد تأکید کرد.

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از 26 دی‌ماه سال‌جاری در محل حوزه هنری آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر : ۴۴۸۲۷۵