خبرگزاری کار ایران

آزادی ۹۰ درصد از ساحل چپ موصل/ فرماندهان داعش خلع درجه شدند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۲۶۳

سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، تاکنون۹۰ درصد از مساحت ساحل چپ موصل از اشغال داعش آزاد شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «یحیی رسول» سخنگوی عملیات مشترک عراق، امروز- یکشنبه- اعلام کرد، نیروهای امنیتی عراق ۹۰ درصد از ساحل چپ موصل را آزاد کرده‌اند و در حال حاضر به پاک‌سازی و بازرسی مناطقی که از اشغال داعش خارج شده است، مشغول هستند.

یحیی رسول با اشاره به این‌که نیروهای عراقی توانسته‌اند کنترل سه پل را در این منطقه از موصل به دست بگیرند، تصریح کرد که پیشروی نیروهای ما با وجود انفجار چند پل به دست عناصر داعش، متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد، تنها چند منطقه از جمله «العربیه»، «الملایین» و «نیسان» در ساحل چپ موصل هنوز از اشغال داعش آزاد نشده‌اند و این مناطق از اهداف بمباران‌های ارتش هستند.

از سوی دیگر یک منبع در موصل، از خلع درجه سرکرده‌های داعش در ساحل چپ موصل خبر داده است.

این منبع تصریح کرد،‌ در پی پیشروی‌های گسترده نیروهای عراقی در ساحل چپ موصل، «ابوبکر البغدادی» سرکرده ارشد داعش حضور فرماندهان این گروه تروریستی را در این منطقه ممنوع کرده و به آن‌ها دستور داده است تا همانند یک نیروی عادی در مناطق درگیر حاضر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز