خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبرداد:

اختصاص 424 میلیارد تومان اعتبار توازن به لرستان

استاندار لرستان از اختصاص 424 میلیارد تومان اعتبار توازن به این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: متأسفانه چند وقت اخیر در فضاهای مجازی دیده شده که اعلام آمار بیکاری استان را به عنوان خیانت بزرگ مطرح کرده‌اند و می‎گویند چرا لرستان از لیست استان‌های محروم جدا و خارج شده است و در همین راستا به ما اعتبار توازن داده نمی‎شود.

وی اضافه کرد: اعتبار توازن و آمار بیکاری منافاتی با هم ندارند و برای سال 96 حدود 424 میلیارد تومان اعتبار توازن به استان اختصاص داده شده است.

استاندار لرستان با انتقاد از رسانه‎های منتقد گفت: سایت‌های منتقد دولت چرا از 720 میلیارد دلار فروش نفت در سال‎های گذشته که حتی یک ریال هم به استان نیامد چیزی نمی‌گویند و اسمی از آن به میان نمی‌آورند؟

وی تصریح کرد: خیلی از افراد به دنبال تخریب عملکرد دولت هستند و ما نیز آمادگی کامل را در برابر این مهم داریم که در مقابل این موضوعات بایستیم اما توسعه استان خط قرمز است و نباید برای تخریب دولت آن را زیر سئوال برد.

بازوند بیان کرد: در یکی از استان‌های هم‌جوار طی یک روز 6 نفر و روز بعد نیز سه نفر دیگر کشته شدند اما مطبوعات آنجا چیزی را برملا نکردند چرا که می‌دانستند استان را ناامن جلوه می‌دهند و باعث فرار سرمایه‌گذارها می‌شوند. این اتفاق اگر اینجا می‌افتاد چه عواقبی را در پیش داشت؟

استاندار لرستان با بیان اینکه منتقد دولت باشید اما استان را تخریب نکنید، با اشاره به عملکرد اداره کل نوسازی استان گفت: این اداره کل ظرفیت خوبی بوده و کارهای درخوری انجام داده است. حدود 227 میلیارد تومان توسط مشارکت‌ها در این حوزه جذب شده که رقم خوبی است اما توقع می‌رود بیشتر عمل کنند.

وی همچنین در رابطه با بحث صنایع استان بیان کرد: از سال 91 تا 93 خوشه سنگ استان تعریف شده و حال آسیب‌شناسی می‌شود که حرکت خوبی نیست و جای گلایه‌ دارد.

بازوند اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی اعتقاد به خوشه داریم و باید به سر سفره مردم برود و به تعبیری درون‌زا باشد. در همین راستا علاوه بر سنگ باید سه خوشه دیگر در دستورکار قرار دهیم تا مطالعاتی شوند.

استاندار لرستان گفت: اولین خوشه، فرش است که سازمان صنعت و معدن برندسازی آن را انجام داده و مستلزم عملیاتی شدن است. در سال 96 باید اقدام و عمل روی فرش انجام شود چراکه ظرفیت بزرگی است و می‌تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشه بعدی عسل است که سازمان جهاد کشاورزی باید روی آن کار کند و برای سال آینده می‌بایست حداقل 30 درصد این ظرفیت را افزایش داد.

بازوند خوشه آخر را صنایع دستی عنوان کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان باید روی آن کار کند چراکه اشتغالزایی خوبی دارد و تسهیلات کمتری می‌خواهد و می‌بایست با قید فوریت برای 96 حداقل تا 10 روز دیگر طرح آن ارائه شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قصد داریم مجوز مرکز ورشوسازی بروجرد و مرکز مطالعات پل‌های تاریخی را در استان بگیریم.

کد خبر : ۴۴۸۲۴۸